חיפוש

שעון חכם Rwatch R11 – סקירה

מה זה שעון חכם? האם אתם צריכים כזה?

זאת שאלה טובה, זה קלאס של מוצרים שיש לו המון פוטנציאל, כולם יודעים את זה אבל אף אחד עוד לא ממש פיצח את הנוסחה איך לעשות את זה כמו שצריך… בשוק קיימים שעונים ממותגים כגון אפל, סמסונג, LG ומוטורולה (שלדעתי הכי מבטיחים) אבל כולם במחירים גבוהים וכרגע ממש לא נותנים תמורה למחירם. מצד שני יש את הסינים והממזרים האלה מוציאים מאות דגמים של שעונים חכמים במחירים מצחיקים של 100-200 שקלים, חצי מהמחיר של Casio G-Shock הכי רגיל שיש. אז צריך לא לפתח ציפיות שהשעון יהיה כל-כך חכם עד כדי שיעזור לנו בשעורי בית בפיסיקה, אלא לשפוט אותו בפרופורציה למחיר ולראות אם למוצר כזה יש שימוש עבורכם. אני אתאר בכתבה כמה מהשימושים ואת דעתי עליהם.

עיצוב R11

מבחינת עיצוב של השעון, זהו השעון הראשון שהייתי שוקל לענוד באמת! עוביו פחות מ11.5 מילימטר, בהשוואה לZblaze (קראו סקירה כאן) למשל שהוא 13 מילימטר, כלומר הR11 הוא כבר פחות עבה מכמה שעוני Gshock סטנדרטיים וזה משמח סוף סוף לראות שעון חכם בגודל סביר. מבחינת משקל, 44 גרם לR11 לעומד 47 גרם ל Zblaze אין ממש הבדל מהותי. בתמונות למטה תוכלו לראות אותם זה לצד זה, המרובע הוא Zblaze והעגול R11.

העיצוב העגול הקלאסי של R11 יפה מאוד! מי שיסתכל עליכם ברחוב לא ידע שזה שעון חכם בהכרח, הגימור מצויין, כולו מתכת קצת מבריקה עם קימורים יפים. אם אתם רוצים שעון חכם אבל לא בהכרח להתבלט מקילומטרים, העיצוב הקלאסי של R11 מושלם. מגיע ב-4 צבעים שונים:

הרצועה של השעון היא עור אמיתי, נראית יפה ונוחה על היד, האבזם קצת פשוט מידי לטעמי.

עצם זה שהשעון אטום למים (דירוג IP67) כלומר, טבילה בעומק 1 מטר למשך 30 דקות, אומר שאפשר להשתמש בו ללא חשש גם בעת שטיפת כלים או במקלחת אם כי אז זה יפגע ברצועת העור.

נציין גם לחיוב שהשעון מגיע עם מגן מסך כבר מודבק עליו.

המסך

המסך של טלפון הינו כמובן מסך מגע, התפעול הוא אינטאיטיבי כאשר המסך גם משמש ככפתור אישור וכפתור חזרה על ידי החלקה ימינה או שמאלה בהתאמה. זה חוסך צורך בכפתורים נוספים. הרזולוציה של השעון הינה 240×204 וזה לא מספיק, ניתן לראות בהחלט פיקסליזציה ברורה אבל זה רק בגלל שאנחנו רגילים למסכי HD ו-FHD שבהם התמונה נראית מושלמת בעין בלתי מזויינת. אבל לא משתמשים בשעון בשביל להסתכל על תמונות אז מכל בחינה שימושית זה לא משנה. המסך הוא עיגול בקוטר 3 סנטימטר כאשר חתיכה מהחלק התחתון שלו אינה מסך (ראו בתמונות)

המסך מגיע בשתי בהירויות, "enable powersave" דהיינו בהירות נמוכה לחיסכון באנרגייה או "disable powersave" לבהירות גבוהה וזלית סוללה מהירה יותר. אפשר להסתגר עם הבהירות הנמוכה אבל עדיף את הגבוהה. אולי זה יגמור את הסוללה מהר יותר אבל תזכרו שהסוללה של שעון חכם הינה 220mAh בסף הכל, כלומר כל מטען נייד הכי פשוט שיש טוען את השעון בקלות מספר רב של פעמים. אם כבר דיברנו על זה אז נזכיר כי בשעון הזה יש יתרון של חיבור מיקרו-USB סטנדרטי לחלוטין לטעינה ישירות לשעון בלי צורך במתאם מגושם כלשהו (כמו ב-Zblaze).

מערכת ההפעלה

השעון פועל עם מערכת ספציפית שאינה אנדרואיד. פשוט מערכת הפעלה סגורה, לא ניתן להתקין אפליקציות ולא ניתן להרחיב את מה שיש על השעון, איך שקונים אותו ככה הוא נשאר. זה קצת חבל בגלל שברור שהפונטנציאל הגדול טמון באפליקציות והרחבות אבל מצד שני, שוב נזכיר שמדובר בשעון של 180 שקל, או חצי ממה שעולה שעון קאסיו בדרך כלל… מבחינת תמורה למחיר זה דווקא מצויין. בכל זאת, עם כל ההבנה שלי לעלות הנמוכה, הצטערתי לראות שהחלק שמראה את השעה יכול להיות או דיגיטלי או מחוגים ולא ניתן לבחור שום עיצוב אחר מלבד השניים האלה. לו רק היתה אופציה לבחור עיצובים שונים אז כבר היה יותר טוב.

מערכת ההפעלה בנוייה משלושה מסכים של אפליקציות מובנות בשעון שנתאר חלק מהן בהמשך. חיוג, קבלת שיחות, הוצאת שיחות וסמסים עובדים ישר בחיבור בלוטוס רגיל. אם רוצים אפשרויות יותר מתקדמות צריך להתקין אפליקציה בטלפון שניתן להוריד כאן. את האפליקציה מתקינים על הטלפון פשוט, זה דורש "אישור" מצידכם להתקין אפליקציות מחוץ לחנות play או מה שנקרא בשפה המפחידה משהו "התקנה ממקורות לא ידועים" אז לא להבהל.

עברית מובנית מגיעה עם השעון, רק בוחרים והכל עובד, ניתן לקרוא סמסים למרות שלא נראה לי שמישהו יוציא את העיניים ויקרא במסך כזה קטן. יותר חשוב בשביל שכאשר אתם מקבלים שיחה יוצג על המסך השם של המתקשר בעברית צחה 🙂 לצערי הפונטים קטנים מאוד, מי שיש לו ראייה לא טובה יתקשה לקרוא.

פיצ'רים

  • מראה את השעה – תאמינו או לא השעון הזה יכול להגיד לכם מה השעה, התאריך והיום בשבוע. הדבר הנחמד פה זה שלא צריך ללחוץ על שום כפתור, המסך אומנם כבוי כל הזמן אבל כאשר מסובבים את היד בתנועה של "מה השעה" אז המסך נדלק אוטומטית ומראה את השעה כאילו היה דולק כל הזמן. פיצ'ר מגניב אבל הייתי רוצה שיהיה קצת יותר רגיש כי לפעמים הוא מפספס.
  • שיחות טלפון – השעון מאפשר לנהל שיחת טלפון על ידי רמקול (ספיקר) חזק שמובנה בו ומיקרופון. כך שאין צורך בכלל להוציא את הטלפון מהתיק ואפשר לנהל בכיף שיחה, האיכות הפתיעה אותי לטובה אך עוד לא בדקתי בזמן נסיעה עם רעשי רקע ואני מתכוון לעדכן את הסקירה לאחר שאנסה זאת. כאשר מקבלים שיחה, שם איש הקשר מופיע על המסך בעברית צחה ואפשר לקבל או לסרב לשיחה על ידי מגע במסך. החיסרון כמובן הוא שאין פרטיות בשיחה עם ספיקר אז זה לא מתאים לכל סיטואציה. עם זאת מי שמקבל המון טלפונים וצריך במסגרת הפעילות השוטפת שלו לסנן הרבה שיחות, ימצא המון שימוש בפיצ'ר הזה שלא מצריך לשלוף את הטלפון מהכיס או מהתיק, רק להעיף מבט חטוף ליד ולדעת אם זו שיחה שרוצים לקבל או לדחות.
  • הוצאת שיחות – ניתן לחייג מספרים על ידי הקלדתם על המסך במקלדת קטנה שמופיעה באפליקציית החיוג. אפשר גם לבחור איש קשר מתוך הרשימה שיש לכם בטלפון, הרשימה הזאת מסתנכרנת אוטומטית לשעון אבל זה לא ממש פרקטי כי אין פונקציה של חיפוש איש קשר אלא רק אפשרות לגלול בין מאוד אנשי הקשר שלכם לפי הא-ב. זה אפשרי אבל מאוד לא יעיל. סביר להניח שתרצו לחייג מהטלפון עצמו.
  • רטט וצלצול – השעון כולל אפשרות לבחירת רטט שהוא חזק ומורגש ביד בהחלט. לחילופין ניתן לבחור בין שלושה רינגטונים של מנגינות. לא ניתן להוסיף רינגטונים.
  • מוזיקה – השעון מאפשר לשמוע קבצי מוזיקה שנמצאים על הסמארטפון בהזרמה ישירה כאשר הסאונד יוצא מהרמקול של השעון. השעון גם מאפשר שליטה על העברת שירים ושינוי ווליום.
  • שלט רחוק אוניברסלי – פונקציה די חמודה שאולי תהיה שימושית לחלק מהאנשים. ישנו חלון IR בקדמת השעון וישנה אפליקציה פשוטה מאוד שמאפשרת להגדיר שני מכשירים ובכל אחד 5 כפתורים (סך הכל 10 פונקציות שונות). למשל, רוצים שהטלפון ישלוט על הטלוויזיה אז פותחים את האפליקציה, היא תראה לכם כפתור מהבהב על המסך, תכוונו את השלט רחוק של הטלוויזיה לכיוון השעון ותלחצו בו על הכפתור שאתם רוצים שהשעון ילמד. מאותו רגע השעון ידע לחקות את הכפתור הזה. זה מתאים בדרך כלל לכפתור כיבוי, 2 כפתורי ווליום ועוד 2 כפתורי העברת תחנות.
  • מציאת טלפון – האם אתם מהאנשים שתמיד לא זוכרים איה הניחו את הטלפון? אז הפיצקר הזה שימושי מאוד בשבילכם! בלחיצה על האפליקציה בשעון, הטלפון שלכם יתחיל לומר בקול רם " I am here " גם או הוא היה מוחלש לחלוטין.
  • מדידת דופק/קצב לב – השעון מצויין בחיישן אופטי דומה לזה שיש בשעון של אפל למדידת דופק. טכנולוגיה זו כנראה לא מאפשרת למדוד דופק בצורה מהירה כי אפילו השעון של אפל לא מאפשר זאת אז זה לא בדיוק כמו השעונים של פולאר עם רצועות החזה, כלומר לא ימדוד לכם דופק בשעת ספורט וריצה, לפחות לא באופן מדוייק. אבל בזמן מנוחה אפשר להפעיל אפליקציה ולקבל קריאת דופק מאוד מדוייקת בתוך כ-10 שניות! פיצ'ר זה טוב לאנשים חולים אולי שצריכים לשים עין על הדופק שלהם. אני לא חושב שזה מדוייק ברמה של ציוד רפואי אבל בבדיקות שלי זה היה לפחות מדוייק כמו לספור ידנית.
  • מעקב שינה – כן, הוא עוקב אחרי השינה שלכם אבל אף אחד לא יענוד גבר כזה על היד בזמן שינה. בשביל מעקב שינה אני ממליץ בחום על הצמיד של שיאומי שעושה את זה הרבה יותר טוב וגם לא מרגישים אותו על היד בכלל.
  • SMS – ניתן לקבל סמסים, לקרוא אותם, לקרוא גם נכנסים וגם יוצאים בעברית מלאה. אך לא ניתן לכתוב סמסים, המסך פשוט קטן מידי מכדי שיהיה איפה להקליד ופשוט ויתרו על האפשרות בכלל לשלוח סמס מהשעון.
  • סטופר – שעון עצר פשוט מאוד אך שימושי לעיתים קרובות, בין אם אתם מדענים במעבדה וצריכים לתזמן איזה תהליך כימי או סתם רוצים למדוד זמן הקפה..
  • מחשבון – איך אפשר בלי מחשבון? אז כן הוא מצורף, קטן ולא ממש נוח לשימוש אבל עושה את העבודה הפשוטה של חיבור, חיסור, כפל, חילוק. אולי טוב לחישוב המרות מטבע בחו"ל.
  • שעון מעורר – ניתן להגדיר מספר שעונים מעורררים ולבחור רינגטון מתוך 5 אפשרויות או רטט או שילוב של רטט ורינגטון. אפשר להגדיר אותם חד פעמית, כל יום או רק בימים ספציפיים. סך הכל מדובר בפיצ'ר שימושי ונוח לשימוש.
  • מד צעדים – פונקציה נחמדה לכל שומרי הבריאות למיניהם, ניתן להגדיר גם גודל צעד כדי לחשב בנוסף למספר צעדים גם מרחק משוער. מד הצעדים בהחלט סביר ולא נופל ממדי צעדים שנמכרים ברשתות הפארם ב100 שקל ומעלה.
  • מצפן – אופציה מאוד לא צפוייה ומפתיעה לטובה!! זה לא צפוי כי אפילו בסמארטפונים זולים לרוב אין מצפן, זה הדבר הראשון ש"חוסכים" עליו. ובשעון הזה יש אפליקצית מצפן מצויינת שמראה מצפן גראפי מאוד מדוייק. בפעם הראשונה שמפעילים אתם מתבקשים להניע את היד בשמיניות כדי לעשות איפוס ולאחר מכן זה עובד חלק.
  • התראת בטטה – פונקצייה חשובה לאנשים שעובדים בעבודה משרדית, בהייטק וכיו"ב. השעון מזהה אם לא קמתם מהכיסא במשך זמן שנקבע מראש (למשל 30 דקות רצופות) ואם עבר הזמן הוא מתריע לכם לקום ולבצע קצת מתיחות, לנשום אוויר, לשחרר רגליים. אפשר להתייחס לזה כאל גימיק, אני דווקא מכיר אישית את החשיבות של דבר כזה ולא מזלזל בזה.
  • מצלמה – פיצקר נחמד מאוד לסגור איתו את הרשימה, בהפעלת אפליקציית מצלמה בשעון הוא יבקש מכם לבחור מצלמה קדמית או אחורית ולאחר הבחירה יראה לכם על גבי מסך השעון את התמונה שהטלפון רואה (לא באיכות טובה אבל מספיק כדי לכוון את המצלמה ואת האנשים). החלקת האצבע על התמונה תבצע צילום. זה מאוד שימושי כאשר מציבים את הסמארטפון על חצובה קטנה או אל איזה סלע ומתרחקים כדי לצלם אז אפשר לראות מי נכנס בתמונה! אז תגידו שלום לסלפי, אפשר להצטלם בגוף מלא בקלות. פיצ'ר חביב.

יתרונות

  • בנייה איכותית מאוד
  • פיצ'רים רבים, חלקם שימושיים.
  • קומפקטי! סוף סוף שעון מספיק דק.

חסרונות

  • מסך ברזולוציה לא מרשימה
  • אי-יכולת לעצב את מראה תצוגת השעה מעבר לבחירת דיגטלי או מחוגים
  • למרות שהוא אמור להעביר התראות (וואצאפ, מייל או כל אפליקציה אחרת) זה לא עובד. והאמת שלא עבד גם בשעונים אחרים שניסיתי.

סיכום

שעונים חכמים כאמור קלאס מוצרים שעוד לא נסגר על עצמו, יש כאלה שהם ממש טלפונים בפני עצמם, יש כאלה עם מערכת android wear שיאפשרו התקנת אפליקציות אבל כנראה יהיו יקרים הרבה יותר. כלומר לא די להגיד שעון חכם כדי לדעת מה הכוונה, בינתיים יש הרבה תת-זנים של הייצור הזה. ה-R11 הוא השעון הזול הראשון שאני הייתי שוקל לענוד. הוא פשוט הראשון שבעיצוב קומפקטי מספיק ודק מספיק כדי שיהיה פרקטי לענוד אותו.

השוואת מחירים

גיקביינג: $
דילאקסטרים: $
קוליקול:
בנגוד:
אוורביינג: $
טיינידיל:
גירבסט: $ קופון GBRWR יוריד את המחיר ל40$

קניתם? מלאו טופס VIG וקבלו מאיתנו תמיכה בכל שאלה, תקלה או בעיה מול החנות https://zuzu.reviews/VIG

Arik

אריק - מנהל אתר Glouds

ZUZU Reviews
Logo