חיפוש

שומרים על הבית והילדים! – סקירת מצלמת IP/ מוניטור תינוקות של Digoo

מוניטור תינוקות נהיה מוצר מבוקש ופופולרי מאוד אצל משפחות רבות, אם בעבר היו מסתפקים ההורים הטריים באינטרקום שישדר את קולות ובכי התינוק, ההורים המודרניים רוצים לראות את הרך הנולד בכל שנייה ומכל מקום כדי לוודא שהוא ישן בנחת וללא הפרעה.

קיים כמובן גם הפן הביטחותי של המוניטור, לצערנו אנו נחשפים בחודשים האחרונים למקרי התעללות ופגיעה מכוונת של פעוטות חסרי הגנה על ידי האנשים עליהם סמכנו שישמרו עליהם. כמובן שמדובר במקרים קיצוניים וחריגים מאוד אך הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לכל הורה החפץ בכך לצפות ולהשגיח על הנעשה בחדר התינוק ולוודא שהבייביסיטר באמת עושה את עבודתה נאמנה.

IMG 20190204 151921

הQB01 של חברת Digoo היא  היא מצלמת IP ביתית שמבטיחה המון פיצ'רים יעודיים עבור חדרי ילדים ותינוקות  בכ100 ש"ח. האם היא באמת עושה את מה שהיא מבטיחה? באנו לבדוק!

מה בערכה?

בקופסא הקטנה נמצא את המצלמה, כבל Micro Usb באורך של מטר, חיישן טמפרטורה ולחות, מחבר מתכת לתלייה וזוג ברגים ודיבלים.
למצלמה עדשת IR, מיקרופון ורמקול מובנה ובנוסף חריץ זיכרון התומך בmicro SD עד 128GB
המצלמה פועלת על ידי חיבור מתח חשמל (ראש מטען אינו כלול)
IMG 20190204 093325

מתחילים לעבוד!

אז מה יש לנו כאן? זה אולי נראה כמו שילוב של אל-9000 מ"אודיסאה בחלל" וסוכרייה על מקל, אבל בעצם מדובר במוט גמיש מצופה סיליקון שמאפשר עיצוב וכיפוף המצלמה למקם אותה על כמעט כל משטח ומקום.
948948
 
אז איפה אפשר להציב את המצלמה? כמעט בכל מקום אליו נגיע! (כל עוד כבל הUSB שלנו ארוך מספיק כמובן…) ארונות, מדפים, שידות, עצים, מעקה הלול ועוד. ממש אהבתי את הבחירה העיצובית הזאת! זה מאפשר לא רק לתלות ולחבר את המצלמה במגוון מדהים של מקומות, הוא גם מאפשר כיוון מדוייק הרבה יותר של זווית המצלמה ובעצם נותן שליטה כמעט מוחלטת על איך ומה אנחנו מעוניינים לצלם.
חשוב אולי לציין שציפוי הסיליקון נתפס בצורה טובה יותר במשטחים חלקים כמו זכוכית ומתכת מאשר פלסטיק מחוספס ועץ, אבל הכי פשוט למצוא חיבורים, חורים ונקודות אחיזה אחרות ומשם לכופף את המצלמה בנוחות.
 
IMG 20190204 151034
IMG 20190204 114104
IMG 20190204 092528

הפעלת המצלמה

השליטה והשימוש במצלמה נעשים רק על ידי אפליקצייה יעודית לסמארטפון (אפל ואנדואיד) או תוכנה למחשב. אין כרגע גישה לתוכנות צד שלישי או חיבור "לאינטרנט של הדברים" שזה מעט מאכזב, אבל כנראה מונע גישה מאנשים לא רצויים למצלמה.
בפעם הראשונה שבה ניסיתי להפעיל את המצלמה עם האפליקציה, זאת הייתה פשוט חוויה מייאשת על אף שעקבתי במדוייק אחר ההוראות:
1. לחבר את המצלמה לחשמל
2. לחיצה ארוכה על כפתור הRESET עד הצפצפוף
3. המתנה לנורה אדומה מהבהבת
4. סריקת הברקוד מהאפליקציה והמתנה לצפצוף
5. המתנה לסיום קישור המצלמה

אך כל פעם האפליקציה זיהתה את המצלמה ופשוט לא אפשרה לי גישה עם התקלה "the camera cannot be certificated". במשך חצי שעה חזרתי על הפעולות האלו כשתמיד קיבלתי את אותה התקלה המעצבנת. איפסתי את הראוטר, התקנתי מחדש את האפליקציה, עשיתי ריסט לטלפון. וכלום. תמיד אותה התקלה. אז איך הצלחתי להפעיל את המצלמה בסוף?

אין לי שום מושג. עזבתי את המצלמה לכמה שעות. חזרתי וניסיתי שוב ופוף! המצלמה פועלת. לא מצאתי שום תיעוד באינטרנט שאחרים נתקלו בבעיה דומה אז אני פשוט מניח שזה היה מקרה נדיר של תקלה חד פעמית מוזרה. העיקר שהכל עובד.

ממשק האפליקציה נוח ופשוט (למרות שלא תומך טוב במכשירים ששפת המערכת שלהם היא בעברית). לאחר שהוספנו מצלמה היא תופיע במסך הראשי ולחיצה עליה תוביל אותנו לממשק המצלמה עצמו:

Screenshot 20190204 110403

כעת ניתן לראות ולהאזין לכל מה שקולטת המצלמה. ניתן לעשות זום דיגיטלי לתמונה על ידי צביטת המסך על ידי שתי אצבעות. מתחת לתמונת המצלמה נקבל מידע על קצב הסיביות של המצלמה, איכות אות הWIFI ואת כפתורי השליטה הבסיסיים של המצלמה.

לשונית ה-LIVE מאפשרת גישה לכפתור צילום המסך, שימוש באינטרקום, הקלטת וידיאו, בדיקת הטמפרטורה והלחות (אם חובר החיישן מראש) מתג הפעלת "זיהוי תנועה" וכפתור השמעת מוזיקה ברמקול.

חשוב לדעת כי המצלמה מסוגלת לפעול גם ללא כרטיס זיכרון, אך המצלמה לא תקליט אוטומטית את הכל כמו מצלמת אבטחה, אלא רק תשלח תמונות סטילס בעת התראה על זיהוי תנועה או תשמור על הזכרון הפינימי של הטלפון תמונות וסרטונים על ידי הקלטה ידנית.

האפליקציה מציעה מנוי ענן במחירים משתנים בהתאם לבחירת המשתמש החל מ2.99$ לחודש/30$ לשנה עבור שמירת רק הקלטות של התראות "זיהוי תנועה" עד 3 ימים אחורה ועד 220$ לשנה עבור שמירת כל כל ההקלטות 30 יום אחורה – גישה אל הקלטות אלו ניתן לקבל תחת לשונית הCloud במסך הראשי של האפליקציה.

במקרה ונשתמש בכרטיס זיכרון (בהתאם לנפחו) נוכל להגדיר למצלמה לתעד 24 שעות ביממה ולדרוס כל פעם את החומר הישן ביותר או לשמור רק את תיעוד התראות זיהוי התנועה. ניתן להגדיר כמה זמן לאחר זיהוי התנועה המצלמה תמשיך להקליט. הגישה להקלטות אלו נעשת דרך לשונית ה-History.

Screenshot 20190204 153406

בהגדרות המתקדמות אנחנו מקבלים שליטה רחבה יותר על המצלמה:

שינוי שם המצלמה, מידע על האחסון הנותר בכרטיס, הפיכת התמונה (אם תלינו את המצלמה הפוך) הפעלה וכיבוי מחוון הLED, הגדרות רגישות זיהוי התנועה, הקול וראיית הלילה, הגדרות ההקלטה, הגדרות שעות ההקלטה ובדיקת עדכון התוכנה.

אהבתי מאוד את מגוון ההגדרות שניתן לשנות ולהפעיל ולהתאים לצורכיו האישיית של כל משתמש.

IMG 20190204 114002

איכות התמונה

המצלמה מקליטה וידיאו באיכות HD 720P ותמונות. איכות לא רעה ביחס למחיר ולייעוד של המצלמה.

בדקתי והקלטתי את המצלמה ב3 מצבים שונים לצורך ההשוואה:

  1. כמצלמת אבטחה חיצונית
  2. מצלמת אבטחה פנימית
  3. בייבי מוניטור (אין לי תינוק כרגע, אז שאלתי מהאחיינית הקטנה שלי את "מריו" הבובה כדוגמן)

ממש הופתעתי מיכולות ראיית הלילה של המצלמה! חיישן הIR עושה עבודה מצויינת וקולט תמונה ברורה גם בחושך מוחלט! בהשוואה לתמונה בחושך ללא חיישן הIR ההבדל הוא עצום!

אין הבדל משמעותי בין התפקוד בחוץ ובפנים, אך המצלמה אינה עמידה למים ולכן חשוב להציב אותה במקום יבש.

סרטוני הוידאו יוצאים באיכות טובה ופרצופים של בני אדם ניתנים לזיהוי בקלות. תמונות הסטילס לעומת זאת מגורענות ופוקסלות, הן בעצם צילום של פריים בודד מתוך הוידיאו שמשודר לאפליקציה ולא צילום דרך חיישן המצלמה ולכן איכות התמונה נמוכה.

pp 20190204125313
pp 20190204121326

מיקרופון ורמקול

המצלמה מסוגלת להקליט קול ואף להתריע כאשר רעש חזק נקלט במקרופון. יכולת חשובה גם עבור מצלמות אבטחה שצריכות לתעד ולהתריע אירועים עם קולות ניפוץ וחבלה וגם עבור הורים אשר יכולים לקבל התראה לטלפון כאשר התינוק בוכה.
הרמקול הפצפון שמוטמע במצלמה אינו חזק כלל ובאיכות נוראית, האפשרות לנגן שירי ערש הייתה חמודה לולא העובדה שדרך הרמקול הם נשמעים כמו שיעור ראשון של חוג חליליות במתנ"ס. אופציית האינטרקום עובדת אבל הקול שבוקע מהרמקול הוא רחוק מלהיות מנחם, הוא יותר יעיל בלהפחיד פורצים בלילה מאשר לעזור לתינוק להרדם.
תמונה1

השורה התחתונה

זהו בהחלט מוצר איכותי שיכול לתפקד גם כמוניטור תינוקות וגם כמצלמת אבטחה בצורה טובה. בהשקעה כספית לא גדולה הורים יכולים להנות ממצלמה אשר תאפשר להם להשגיח על התינוק עם יכולות התראה לטלפון עבור רעשים ובכי וראיית לילה מצויינת ואפילו תוספת חיישן לחות וטמפרטורה. לא הייתי סומך יותר מדי על האינטקום שיחליף את הסיפור לפני השינה פנים מול פנים שכן הרמקול המובנה הוא באיכות נמוכה.
גם כשהתינוק כבר לא תינוק היא תישאר שימושית כמצלמת אבטחה ביתית שעושה עבודה טובה. זווית העדשה רחבה (115 מעלות) ומאפשרת ראייה של כל החדר מהפינה. גם כאן ראיית הלילה וגלאי התנועה והרעש שימושיים וקיימת אפשרות בהגדרות להפעיל את המצלמה רק בשעות מסויימות, לדוגמא כאשר כולם בעבודה או ישנים  וכך לשמור על פרטיות המשפחה.
החיסרון הגדול ביותר הצורך בחיבור תמידי לחשמל. הכבל שמגיע במארז הוא רק באורך מטר והוא מגביל מאוד את מספר המקומות בהן ניתן להציב את המצלמה והוא לא כולל מטען USB, אך אלו חסרונות זניחים יחסית. לכולנו יש שלל מטעני USB וכבלים ותמיד אפשר לקנות ארוך יותר לפי הצורך. 
שירות הענן בתשלום אינו נחוץ לכולם אם כי די משתלם לחבילה הבסיסית, כגיבוי נוח נוסף, בפרט אם השימוש הוא כמצלמת אבטחה. כמוניטור בלבד אפשר גם פשוט לרכוש כרטיס זיכרון עמיד וטוב.

עבור שימושים מקצועיים ולבתי עסק שמעוניינים במצלמות אבטחה אמינות יותר, ניתן לעקוב אחר הדילים השונים התמפרסמים בזוזו בתחום.
 

מחפשים מצלמה שונה? אולי גם עמידה במים? 

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo