חיפוש

סקירת גולשים: רחפן Tarantula x6

רחפן Tarantula X6

 

אתחיל בזה שאומר שאינני מומחה רחפנים או טייס מומחה, קניתי בעבר רחפן jjrc h31 ממנו נהניתי (ונהנה) מאוד וה-X6 הוא הרחפן השני שלי בסך הכל. בכל זאת אשתף מהחוויות שלי עד כה (כחודש). הרחפן נקנה מגירבסט ורדפתי אחרי המכס לא מעט בשביל לשחרר אותו (עניין פרוצידורלי פשוט שלהבנתי עכשיו יותר פשוט, אבל דורש סבלנות…) ובסופו של דבר הגיע אלי.

הרחפן הוא של חברת yi-zhan או של JJRC, תלוי את מי שואלים (בJJRC הוא נקרא H16, בyi-zhan הוא נקרא Tarantula x6 אבל זה אותו רחפן למיטב הבנתי).

IMG 20170822 235948

מה בקופסא

רחפן, שלט (דרושות 6 (!!) סוללת AA), ברגים, סוללה (1200mah, מספיקה לכ8 דקות טיסה), 4 פרופלרים ספייר, 4 מגיני פרופלרים\מגיני לד, רגליות, מטען לסוללה. סנטנדרטי…

איכות הבנייה

הבנייה כאן היא מאוד צעצועית, אם למשל ברחפן הjjrc h31 שלי ציפיתי לזה, פה ציפיתי למשהו ברמה קצת גבוהה יותר אבל הוא נראה ומרגיש כמו רחפן צעצוע (להגנתו יאמר שזה די מה שהוא…), פה ושם שוונץ של דבק, פלסטיק פשוט ביותר… בקיצור הבנתם.

2

הTarantula X6 שלי ליד הJJRC H31 שלי

המגנים של הפלופלורים באים כיחידה אחת עם מגיני נורות הלד (בניגוד לרוב הרחפנים שראיתי) ומתחברים עם 4 ברגים. השילוב של מגן פרופלור ומגן לד אומר שיש לשים לב שהנורות הקדמיות כחולות וצריכות כיסוי כחול והאחוריות אדומות וצריכות כיסוי אדום. הרגליות מרגישות צעצועיות עוד יותר ובסיס התמיכה שלהן לא מספיק רחב לדעתי, דבר שגורם לרחפן ליפול על הצד בהרבה מהנחיתות. שימו לב לחבר את הרגליות עם הברגים העבים יותר (שקית שמסמנת בC) אחרת הרגליות לא יחזיקו מעמד בכלל. יש ביוטיוב המון רעיונות איך לשדרג את הרגליות אבל הקונצנזוס הוא שהן צריכות שדרוג.

IMG 20170823 000040

מגן פרופלור+מגן לד באחד

לרחפן אין מתג כיבוי (שלדעתי זה קצת זלזול בלקוחות אבל לא משהו קריטי), זאת אומרת שצריך לחבר את הסוללה לדחוף אותה למקום (הצפוף למדי) שלה, לסגור את המכסה ולהניח את הרחפן מאוזן כדי שהג'יירוסקופ יתאזן. קצת טירטור וקצת "בזבוז" של סוללה (אמנם כל העניין לוקח כחצי דקה אבל עדיין…). הפתרון הפשוט הוא שפצור קל שמוציא את הכבלים מאחורה ומאפשר חיבור של הסוללה לרחפן כשהיא כבר בפנים, מה שנשאר זה לחבר, לאזן ולעוף… סרטון שמסביר את השפצור בצורה טובה ביוטיוב:

וכמובן שיש עוד הרבה כאלו.

IMG 20170823 000053

כך נראה השפצור של הבטריה. לא הכי יפה אבל שיגע אותי להתעסק עם החוטים והמכסה של הסוללה כל פעם… ככה היא בפנים, ואפשר גם להטעין אותה בתוך הרחפן. לא צילמתי לפני השפצור אבל במקום החורים מהם יוצאים החוטים יש מעין רשת גריל…

 

חווית טיסה

בשורה התחתונה, רחפן כיפי להטסה! הוא מהיר, חזק ועם טווח גדול (שוב, לפי סרטוני יוטיוב הוא מגיע ל200-400 מטר בלי שום שיפורים, נתון לא פחות ממדהים בהתחשב במחיר שלו). לא ניסיתי לשים עליו מצלמה עדיין (אין לי…) אבל מגוון סרטוני יוטיוב מוכיחים שניתן לשים עליו לא מעט מצלמות, החל מהמצלמה הייעודית ועד גו פרו. מהניסיון שלי, במהירויות הגבוהות הוא מעט לא יציב- זאת אומרת סיבוב של 360 מעלות של הסטיק הימני (כלומר קדימה-ימינה-אחורה שמאלה) יגרום לו לעיתים גם מעט לפנות עם\נגד כיוון השעון (יכול להיות שזה בכל הרחפנים ככה?!), המצערת לא אחידה תמיד- פתאום נותן יותר כוח בעלייה, אבל יכול להיות שזה קשור לרוח וכיסי אוויר.

מבחינת שלט, יש לו מספר כפתורים כפי שניתן לראות בתמונה למטה:

מצד שמאל למעלה- החלפת מהירות טיסה (3 רמות).

מצד ימין למעלה- כפתור הפליפ. לחיצה עליו ואז על כיוון כלשהו בסטיק הימני תגרום לרחפן לעשות סלטה לאותו כיוון.

הסטיק  השמאלי שולט על מצערת (למעלה-למטה) ופנייה (סיבוב עם ה"פנים" של הרחפן עם כיוון השעון (ימינה) או נגדו (שמאלה).

הסטיק הימני שולט על תנועה קדימה-אחורה וימינה-שמאלה.

ארבעת המתגים הקטנים ליד הסטיקים משמשים לתיקון סטייה אם יש צורך.

בתחתית השלט יש מסך שמראה את רמת הסוללה של השלט, מצב התיקון של כל אחד מהמתגים הקטנים, מהירות הסיבוב של המנועים (באחוזים) ועוצמת הקליטה.

מצד ימין של המסך יש את כפתורי הצילום סטילס ווידיאו אם יש לכם את המצלמה הייעודית, ומצד שמאל כפתור שמכבה את האורות ברחפן (לטיסה ביום) וכך חוסך מעט סוללה וכפתור ה"headles" שגורם לכך שהכיוון של הרחפן לא משנה- קדימה יהיה רחוק מכם, אחורה יהיה קרוב אליכם. זה לא מדוייק, אבל זה ההסבר הכי טוב שאני יכול לחשוב עליו בלי להכנס לפירוט יתר.

IMG 20170823 000349

אבל לא הכל ורוד, יש לו כמה חסרונות: לפי דיווחים באינטרנט לרחפן יש 2 מחלות עיקריות- הראשונה היא המנועים. המנועים פה הם בראשד (brushed), מה שאומר שקצת קשה להם עם הגודל של הרחפן והם נוטים להשרף (לא עם אש ובלאגן, אבל מפסיקים לעבוד וזה יכול להיות בעייתי אם אתם בגובה, רחפנים לא טסים טוב עם 3 מנועים…). ניתן לשפר את אורך החיים שלהם ע"י החלפת מייסבים במנועים. זה עניין פשוט למדי ולא דורש ידע טכני מיוחד, הנה סרטון:

 

אבל בכל מקרה כדאי שיהיו עוד כמה מנועים ספייר בבית.

המחלה השנייה היא לוח האם. בשלב כלשהו הוחלף לוח האם ברחפן בלוח חדש (לא ברור לי למה), חלק מהלקוחות (לא ברור החלק היחסי…) שקיבלו רחפן עם לוח האם החדש מתלוננים על התנהגויות מוזרות של הרחפן (בעיקר בעיות בג'יירוסקופ- הרחפן מושך לצד אחד, ואז מחליף צד ומושך לצד אחר). לי יש את הלוח החדש ובינתיים אין לי בעיות מיוחדות כך שאני לא יכול להעיד על בעיות. בכל מקרה יש באינטרנט לוחות אם חלופיים במקרה הצורך (בעיקר מהסוג החדש) אך ההחלפה שלהם דורשת הלחמה, כך שזה לא לכולם.

new board

לוח האם החדש. מספר משתמשים דיווחו שהוא עושה בעיות עם הג'יירוסקופ.
שימו לב לצורה (ריבוע) והמיקום של החורים בפינות.

old board

לוח האם הישן. למיטב ידיעתי אין לו בעיות מיוחדות. שימו לב לצורה (מלבן) והמיקום של החורים בפינות.

השורה תחתונה 

בשורה התחתונה, אני אהבתי את הרחפן. הוא כיפי, מהיר וחזק. עוד לא יצא לי לשים עליו מצלמה אבל בתקווה זה יקרה בזמן הקרוב. יש לו כמה חסרונות, אבל דבר ראשון במחיר הזה אין מה להתלונן על זה שהוא לא מושלם, ודבר שני זה נותן לי סיבה להתעסק ולשפצר אותו- וגיליתי שאני מאוד אוהב לעשות את זה… 🙂

יתרונות

חסרונות

 

זהו,

תודה שקראתם את הסקירה שלי, מקווה שלמדתם ונהניתם (ושלא שכחתי דברים חשובים…), אם יש שאלות שאוכל לענות עליהן אז בשמחה!

 

לקנייה:

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo