חיפוש

סמארטפון מתחת לרף המכס – VERNEE T3 PRO

שורה תחתונה על ההתחלה

מכשיר פשוט וחדש, נטול בעיות מהותיות, יציב, מעוצב ואנדרואיד נקי. מכשיר זול לשימוש בסיסי! ?

הקדמה

Vernee נוסדה ב2016 ולמרות גילה הצעיר, הספיקה להפיץ את שירותיה כמעט בכל איזור בעולם.
החברה מנסה לייצר מגוון של מכשירים שונים וכל אלה נמכרים באתרים הידועים.
Vernee Thor וגם Vernee Apollo lite כבר נסקרו עבורכם, שני מכשירים שבאותה תקופה נתנו תמורה לא רעה ביחס למחיר אך לא היו חפים מבעיות. בשורה תחתונה המחיר עשה אותם קנייה מוצלחת אך ברגע ששיאומי הורידו מחירים, הvernee נדחקו לפינה כי כעת באותו מחיר היה ניתן לקבל מוצר איכותי יותר. עם זאת, הדגם T3 Pro עולה 70$ בלבד מה שהופך אותו למכשיר היחיד שמומלץ לרכישה מתחת לרף המכס נכון להיום! זה אומר שאתם אוטומטית חוסכים את 17% המע"מ שחייבים לשלם על טלפונים שעולים מעל 75$ ובכל הופכים את הקנייה ליותר משתלמת.

חשוב כבר מנקודה זו להבהיר כי הסקירה מתמקדת בכך שמדובר בסמארטפון בסיסי לחלוטין, המיועד לאנשים בלי יותר מדי דרישות. מקסימום תמורה במינימום מחיר. ועם זאת ראוי להדגיש שהוא לא מכשיר ישן, מבחינת המפרט מדובר במכשיר עדכני ביותר עם חומרה חזקה דיה לכל פעולה במהירות סבירה בהחלט.

מפרט

מכשירי בסיס בדר"כ מחייבים אותנו להתפשר על נתון כזה או אחר. אין מה לעשות, מכשירים כה זולים פשוט לא ניתנים להשוואה עם מכשירי ביניים יקרים יותר ובטח שלא עם מכשירי דגל.
עם זאת, לפחות על הנייר vernee מציגה במכשיר הזה, שהושק ב2018, נתונים מפליאים ביחס למכשירים בסיסיים אחרים ואתם מוזמנים לבחון בעצמכם. איזה עוד מכשיר בסיסי אתם מכירים שייתן לכם 3GB ראם, בעל אנדרואיד 8.1 נקי וסוללת 4080mAh, תומך 4G LTE?
וזה עוד מבלי להזכיר את חיישן טביעת האצבע, המסך הגדול, העובי והמשקל הקליל (הכל כמובן יחסית למכשירים מאותה קטגוריה).

V2

 

מפרט:

מידות 70.3x147x9.8 mm
מסך 5.5 אינטש, HD+IPS LCS
משקל 159 גרם
מערכת הפעלה וממשק אנדרואיד 8.1 אוריאו
מעבד MediaTek MT6739WW Quad core 1.5GHz
זיכרון 3GB RAM /16GB ROM + חריץ הרחבת זיכרון
תדרים
תומך כל הרשתות בישראל
2G: GSM850/900/1800/1900 MHz
3G: WCDMA: HSDPA 850/900/1700(AWS)/1900/2100
4G: LTE: 800/900/1800/2100/2600 MHz
כרטיס SIM Nano+Nano
מצלמה ראשית 2 מצלמות: 13MP + 2MP
מצלמה משנית (סלפי) 5MP
סוללה 4080mAh


המכשיר משווק תחת הסלוגן "Big battery, all screen" עם סוללת 4080mAh, כך שיש פה הצהרה חד משמעית לגבי היכולות של הסוללה.
כמו כן, למכשיר יש חיבור אוזניות ושקע טעינה מסוג micro usb, כלומר לא חיבור type c. זה אולי קצת מבאס אבל אם מישהו חשב שיקבל type c כנראה לא הבין מה המשמעות של מכשיר בסיסי. זה מתקבל על הדעת לחלוטין בהינתן המחיר הזול, אחרת זה היה בא על חשבון רכיב קריטי אחר.
ובנוסף לכל אלה, גם מסך של 5.5 אינטש עם יחס מסך 18:9 (שזה אומר שרוחב המכשיר הכולל, מקביל לזה של מכשיר 5 אינטש של לפני שנה כי כיום השוליים ממש צרים והמסך מנצל את כל השטח)

 

IMG 20181024 192542

מה בחבילה?

החבילה פשוטה ומינימליסטית.
למכשיר מתווספים מטען אירופאי (2 פינים, לכן אין צורך במתאם חיצוני), כבל USB להטענה, כיסוי פלסטיק שקוף, מדבקת מגן מסך פשוטה (הגיעה כבר מודבקת כראוי) וחוברת מדריך למשתמש (באנגלית ובשפות נוספות).

התרשמות ראשונית

כבר במבט ראשוני קל לראות שלמכשיר יש עיצוב מודרני ויפה! ממש לא לבנת בניין מגושמת שהיינו רגילים במחירים כאלה…
באופן כללי, גב המכשיר פלסטיקי ונמכר בשלושה צבעים: שחור, כחול ואדום. הצבע הכחול הוא יותר סגלגל ממה שנראה בתמונות הרשמיות, אבל עדיין מראה כחול כהה ואלגנטי.

 

מרגיש נעים ומאוד נוח לאחיזה. לא מחליק ולא כבד מדי. חשוב לדעת שגב המכשיר מתפרק (בדומה למכשירים הישנים) ושם ניתן להכניס את הסים וכרטיס הזיכרון.

החיבור והניתוק של הכבל משקע הטעינה הוא פשוט, לא דורש מאמץ או משחק עם הכבל.

חיישן טביעת האצבע עובד. הוא לא הכי אמין או מהיר שיש, אבל עובד כמו שצריך ונפתח בלי בעיה. אין הרבה חריגות והדיוק טוב במיוחד אם מכניסים כמה פעמים את אותה אצבע.

המסך לא גדול מדי כך שהוא מתאים גם עבור מי שהורגל למסך של 5 אינטש. המסך קריא מכמה זוויות באור ובחושך, בהירות טובה מאוד גם בשמש. עם זאת, מסך המגע דורש לחיצות קצת "אגרסיביות". עבור רוב האנשים הממוצעים, שמחזיקים במכשירים הפופולאריים כיום בשוק, זה ירגיש קצת מעצבן אבל נסבל ומי שהתנסה בעבר במכשירים זולים כאלה יכיר את התחושות של המגע…

 

V1

 

תוכנה ומעבד

בעוד שלרוב מכשירי הבסיס יש ממשק סיני כזה או אחר, לדגם המדובר יש אנדרואיד 8.1 נקי!
לא צריך לשבור את הראש בהחלפת רומים, מחיקת אפליקציות זבל או וירוסים מהמכשיר. אנדרואיד אוריאו, טהור הישר מהקופסה.
מערכת ההפעלה הזו אינטואיטיבית, יציבה וקלה, אין פה טריקים חדשים שצריך ללמוד לתפעל.

התפריטים והשמות מוצגים בעברית, למעט בכמה מקומות שמסיבה לא ברורה לא תורגמו אוטומטית. לדוגמא, כאשר נכנסים לאפליקציית המצלמה, הכיתובים נשארים באנגלית:

Screenshot 20181024 223149

למכשיר 3GB RAM וזה כאמור די נדיר למכשירים עם מחיר כזה. מדובר במהלך חוזר, שכן גם דגמים אחרים של VERNEE מגיעים עם הרבה ראם מעבר ל"ממוצע" (דוגמת Apollo Lite).
הזיכרון המובנה הוא 16GB, מתוכם קצת יותר מ11GB פנויים. כלומר 30%, שהם כ4.8GB, תפוסים ע"י קבצי המערכת. זה היה קצת חונק אם לא הייתה את אפשרות ההרחבה באמצעות כרטיס הזיכרון.

המעבד הוא MediaTek MT6739 והוא ככל הנראה אחד מנקודות החולשה של המכשיר. ראוי לציין כי רוב העבודה היומיומית במכשיר מתבצעת בצורה די חלקה, בכל זאת מדובר במעבד עדכני, ועדיין יש פעולות שמרגישות יחסית איטיות כמו כניסה לכל מיני אפליקציות או עריכה של התמונות האחרונות שצולמו דרך אפליקציית המצלמה (שתיים-שלוש שניות ולא באופן מיידי).
אמנם בשימוש סביר שכולל גלישה באינטרנט, שיחות טלפון או התכתבויות בWhatsapp הפלאפון לא התחמם וגם לא קרטע, אבל מיותר לציין שהוא קצת יותר יתקשה להריץ משחקים כבדים והוא אינו בנוי לשימוש שוחק שכזה. אם לפשט את זה יותר, משחקי ילדים בסגנון של 2D, כמו האפליקציות של דיסני, יעבדו בלי שום בעיה. משחקי גיימינג כבדים במיוחד בסגנון 3D, כמו Asphalt וGTA, לא יקרסו אבל יהיו הרבה יותר "לאגים" וחוויית המשחק תהיה פחות חלקה. לכן, את אלה האחרונים עדיף לשמור למכשירים תואמים.

 

מצלמה

בגב המכשיר יש 2 מצלמות אחוריות ולד פלאש – אחת של 13 מגה פיקסל והשנייה עם 2 מגה פיקסל. בנוסף לשתיהן, ישנה מצלמה קדמית (מצלמת סלפי) עם 5 מגה פיקסל.
המצלמות מאחור לא בולטות וזה נחמד מאוד, כי גם הכיסוי השקוף והדק שמגיע בחבילה מצליח להגן על זכוכית עדשות המצלמות. חשוב להדגיש ה"מגה-פיקסל" כשלעצמו לא קובע את איכות הצילום בכלל! כפי שתראו בדוגמאות בהמשך, המצלמה פה בסיסית ביותר.

אין בכלל מקום להשוואה עם מצלמות של מכשירי פרימיום.
לדעתי, המצלמות האחוריות כן מצליחות לצלם באיכות סבירה ואם תנאי האור טובים יכולים לצאת תמונות משביעות רצון. אפקט הטשטוש לא תמיד מדייק והסרטונים רועדים כי אין ייצוב. תמונות צבעוניות וברורות באור יום. ככל שמתמקדים יותר (וגם במצב HDR) התמונות הן יותר "מגורענות". אין הפתעות מבחינת התמונות שצולמו בחושך – הן יותר מפוקסלות ו"מגורענות". גם תמונות שצולמו ממצלמת הסלפי הן באיכות שכבר הספקנו לשכוח שהייתה קיימת בסמארטפונים.

 IMG 20181025 134427 IMG 20181025 134637 IMG 20181025 221353 IMG 20181026 121005 

סאונד

לא התקבלו תלונות על איכות השמע בזמן שיחות וגם את הצד השני שמעו מצוין, נכון גם לגבי שיחה באמצעות אוזניות ודיבורית.
הקולות והצלילים חזקים וברורים, אפילו עד כדי כך שהם מעט צורמים ולא צלולים.
שומעים את הצלצולים מרחוק ושיחות על ספיקר הן ברורות. זה די והותר עבור מכשיר במחיר כזה, הרי אף אחד לא ציפה לקבל סאונד של אולם קולנוע בפלאפון עם מחיר של מתחת לרף המכס…

GPS

נעילת המיקום הייתה מדוייקת ועקבית בשימוש עם GOOGLE MAPS וWAZE. היה נראה שלוקח לו קצת יותר זמן מאשר טלפונים אחרים להשיג את הנעילה הראשונית, אך מאותו רגע הוא עוקב יפה.

סוללה

במצב המתנה, כלומר מצב בו הפלאפון דלוק אבל לא בשימוש והמסך כבוי, אחוזי הסוללה עומדים איתנים ואין בזבוז כלשהו שמורגש.
טעינה מלאה מ0% ל100% נמשכה כשעתיים, ופחות מחצי שעה עבור טעינה מ80% לטעינה מלאה של 100%.
לאחר שימוש סביר של כ9-8 שעות, שכלל בעיקר שיחות טלפון, הודעות וואטסאפ, אפליקציות ומדיה (תמונות, סרטונים וכו') אפשר להגיד שהחשבון פשוט: בהתחשב בסוללה כזו ובהתחשב שהשימוש לא יהיה כבד (זאת נקודת ההנחה המרכזית של קניית המכשיר), יהיה ניתן להשתמש בו לפחות יום או אפילו יום וחצי בכיף ללא הטענה. כך או כך, עדיף להטעין בלילות בלי קשר לאחוזי הסוללה שנותרו.

IMG 20181026 210118

סיכום

כאמור, לא מדובר בפלאפון פרימיום. הוא לא הכי מהיר ומצלם ברמה בסיסית, ברור שלא המכשיר הכי טוב שהכרתם או תכירו. הוא לא חף מבעיות, למשל החיישן טביעות אצבע הלא מדוייק מספיק.
אבל הוא מגלה לנו שמכשיר בסיסי לא חייב להיות חתיכת לבנת בניין מגושמת, שאחרי שבוע זורקים לפח, אלא יכול להיות סמארטפון לכל דבר שמחזיק מעמד תקופה מכובדת ובמחיר זול מאוד!

אין ספק כי מי שכבר הורגל לרמה גבוהה עם מכשיר ביניים או מכשיר דגל, כנראה ירגיש שהוא חזר כמה צעדים אחורה עם המכשיר הזה. לכן, שוב חשוב להדגיש כי המכשיר הנ"ל לא מתחרה בכלל באותן קטגוריות. אם שוכחים לרגע מהמכשירים האיכותיים והיקרים יותר שכולנו מכירים, נראה שבעצם המכשיר הזה הוא טוב ביחס למחיר שמשלמים עליו! אנשים שאינם שוחרי טכנולוגיה וגם ילדים יכולים להשתמש במכשיר הזה בלי בעיה ומבלי לפחד להרוס מכשיר יקר, וכמובן שהמכשיר יכול לשמש גם כמכשיר גיבוי עמיד!

סמארטפונים מסדרת הA של שיאומי (Redmi 4A/5A/6A) עשויים להיות יותר אמינים לטווח הרחוק אבל לא תמיד לבחור שיאומי "על עיוור". הדגמים הזולים מסדרת הA הם חלשים ומוגבלים בזיכרון הראם והאחסון הפנימי. הם גם עולים יותר: במיוחד אם רוצים את הגרסה הבינלאומית ולא הסינית, שנמכרת במחיר גבוה יותר ואם מוסיפים לחישוב גם 17% מע"מ שנגבה במכס. לכן אם התקציב מאפשר מוצר טוב יותר, אז תמיד כדאי. אבל אם התקציב מוגבל והשימוש הוא לא הרבה מעבר לשימוש הבסיסי (שיחות, הודעות ואפליקציות בסיסיות), אז המכשיר Vernee T3 pro מספק את הסחורה בהחלט!

רוצים לעלות רמה אחת למעלה? תוכלו לרכוש את Xiaomi Redmi 6 שמחירו מעל 75$ ולכן יחול עליו מע"מ של 17%. כלומר, אם נחשב את המחירים נכון להיום (3/11/2018) אז vernee T3 pro שנסקר כאן יעלה לכם רק כ-260 שקלים סופי ביד. לעומתו רדמי 6 יעלה לכם כ-480 שקלים (כולל תוספת המע"מ) – פער גדול מאוד במחיר, ולאור הסקירה החיובית לעיל, אם אתם מוכנים קצת להתפשר על המכשיר, תחסכו הרבה!

 

 

 

Gil

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo