חיפוש

נעלי ספורט חכמות של שיאומי!

Xiaomi Mijia Smart Shoes - נעלי ספורט חכמות של שיאומי! סקירה מלאה

כתבתי לכם לא פעם על נעלי LI NING המעולות, מותג העל הסיני לביגוד והנעלת ספורט. גם סקרנו את הנעלים של שיאומי וLI NING בדגם הראשון ומאז כבר יצאו כמה גרסאות, כשהאחרונה שבהן – ללא המיתוג של LI NING כלל.
כנעלי XIAOMI בלעדיות, הזמנתי לבדיקה לראות מה התחדש – האם הן טובות כמו נעלי LI NING? ומה לגבי נייק, ניו באלנס, אדידס, ריבוק וכד' – האם הן ברמה של המותגים המובילים המוכרים לכולנו? איך הן כנעלי ספורט ומה עושה הצ'יפ החכם בנעל?

להזמין נעליים באינטרנט?!

בטח! 

את השאלה הזו אני מקבל מידי פעם, והתשובה היא שדווקא נעליים קל מאוד להזמין באינטרנט. בכל אתר יש סרגל מידות ברור כך שאפשר למדוד בקלות את הרגל ולדעת היטב מה המידה שלכם (שממילא כמעט תמיד תתאים למידה האירופאית הרגילה שאתם מכירים מכל נעל אחרת שקניתם עד היום (למעט אולי נייק). 
בדר"כ בקניה של מותגים מובילים גם אפשר למדוד (ובדר"כ גם יש) את הדגם/דומה בבית או בחנות.

לגבי נוחות – אלא אם יש לכם רגל רחבה במיוחד שמצריכה מידות מיוחדות שבדר"כ אפשר להשיג רק מארה"ב (E), המידות הן לרוב תקניות ומקבילות לכל המותגים/דגמים. אז מתי בפעם האחרונה מדדתם נעלי ספורט, של מותג טוב, במידה שלכם, והרגשתם שהן פשוט לא נוחות? ריאלית – זה כבר כמעט ולא קורה. 
גם אם טעיתם במידה או לא נוח – אפשר לשלוח חזרה בשירות 'יש דרך חזרה' של פייפאל, עם זיכוי על דמי המשלוח.

כלומר, אין באמת סיכון גדול, אם בכלל והרווח שלכם – ענק! 
במקום לקנות בארץ במחירים מופקעים במאות ש"ח יותר, אפשר להזמין מחו"ל ולהנות מנעליים זולות אך איכותיות להפליא, בין אם מדובר בנעליים של שיאומי או במותגים מוכרים ומקוריים מאסוס

מידות, צבעים ומינים

הנעליים זמינות גם לנשים וגם לגברים, וכמובן שהן מגיעות בשלל צבעים (6). המידות זהות למידות של המותגים המוכרים לכולנו – קרי ריבוק, פומה, אדידס וכד' כך שאין מה לחשוש מ'רגליים סיניות'. 

 

Original font b Xiaomi b font Mijia font b Smart b font font b Shoes b

איכות החומרים והעיצוב


כשאספתי אותן מהדואר, היה נראה שהקופסא לא שוקלת כמעט כלום, בטוח שיש כאן משהו? 

אז הרושם הראשוני הוא שהן קלות מאוד 🙂 
19400652 10154606148126630 5661637258993770415 o

הרושם השני הוא שהן נראות מעולה ותפורות מעולה! – אין כאן ריח דבק מוזר, אין חוטים רופפים או דבק מציץ בחיבורים ואין מיתוג מיותר. פשוט עיצוב נקי ואלגנטי. 

19400481 10154606148121630 684034518515587052 o

החומרים, התפירה, הסריגה…הכל יחד מרגיש יותר כמו נעליים של 900 ש"ח (בארץ) ולא של 175 ש"ח. שאפו שיאומי.

נוחות

נתחיל מהמידה – הזמנתי 45 בדיוק כמו כל נעל אחרת שלי, והגיע 45 ומרגיש 45. 

הרוחב סטנדרטי גם כן. כף הרגל שלי יחסית רחבה, ולפעמים באדידס/נייק קצת צר לי מידי, אבל לא כאן. 

הנעליים הן מסוג 'Low Drop', דהיינו סולייה נמוכה יחסית אך עם עקב מוגבהה מעט. ,תצורה זו היא הפופלארית ביותר היום ובצדק, שכן סולייה מינמלית ושטוחה לחלוטין בתצורת 'Zero drop' לא נוחה מספיק ולא מספקת מספיק שיכוך על אספלט לרובינו, בעוד תצורת ה-'High Drop' הותיקה עם סולייה עבה ועקב גבוה עוד יותר ל'בלימת זעזועים' גורמת לרובינו לרוץ 'על העקב' ולא באופן הנכון והטבעי יותר- להעזר בכל כף הרגל ולנחות קודם על ה'כריות'. 

הרפידה הפנימית נעימה לרגל – רכה ולא דקה מידי.

הסולייה כאן יחסית חלקה ואחידה. זה מצויין לחדר כושר, אספלט וכו', אך פחות לריצת שטח. 


השרוכים כאן סרוגים עם חוט מחזיר אור, לטובת כל הרצים בלילות.
יש כאן גם צלעות מעט קשיחות בצדדים המחזיקות את הרגל טוב במקום. 
אפשר לומר שהשרוכים כאן הם בעיקר ליופי, שכן המבנה כאן הוא בדומה לדגמים החדשים של נייק לריצה – הגפה העליונה כולה סרוגה בחתיכה אחת ומתלבשת כמעט כמו גרב על הרגל. 

העובי שלה הוא רק 2 מ"מ ומאחר והכל סרוג – היא גם אוורירית מאוד. 

לפני שאתם ממהרים לקלל אותי בתגובות, חשוב לי לציין שב10 דק' הראשונות הן מרגישות קלסטרופוביות ולוחצות מאוד, בעיקר בחלק העליון סביב הרגל. בנעילה הראשונה, וכנראה גם השניה, תרצו לזרוק אותן ולומר שהן פשוט לוחצות מידי. אבל…מי שמוריד – מפסיד! 

קצת סבלנות ותגלו שהן נוחות להפליא! אחרי ה10 דק' הראשונות, והקרסול כבר מתרגל. שעה בסופר ולסחוב את הקניות לשבת אחר כך – כבר מרגישות פשוט מצויין. 

התפיסה החזקה הזו של הרגל היא למעשה איך שאנו אמורים לנעול כל נעל ספורט בקשירה נכונה. 
לריצה וספורט – זה פשוט מעולה. תופס את הרגל מצויין ולא זז לשום מקום. נותן ביטחון בנעל ובכל צעד מבלי שהרגל תזוז בתוך הנעל או להתעסק עם השרוכים עם קשירה חזקה או משוחררת מידי.

ליום יום – הן גם נוחות מספיק, וזה תענוג לא להידרש לפתיחת/שריכת השרוכים, אך הן קצת פחות מתאימות למי שאוהב יותר משוחרר. אז ספורט מכל סוג (כמעט) – בטח! 
סתם כנעלי קז'ואל – פחות.  

 

הצ'יפ החכם

מעבר למחיר, העיצוב והמותג, הנעליים האלו מוסיפות גם קצת טכנולוגיה לכל צעד. יחד עם הנעליים מקבלים גם צ'יפ חכם שאפשר להכניס במגרעת קטנה מתחת לרפידה.

הצ'יפ הוא למעשה ג'ירוסקופ 6 צירים שיכול לזהות כל תנועה של הנעל. 

1 IMG 20170821 120336 HDR

1 IMG 20170821 120223

אחרי ההכנסה לנעל, מורידים את אפליקציית MI FIT מגוגל PLAY, מחברים לפי ההוראות על המסך בקירוב הצ'יפ למכשיר וקצת אקרובטיקה שמפעילה אותו. תתבקשו לעמוד על קצות האצבעות ולעשות כמה צעדים, להגדיר גובה, משקל וכו' וזה הכל. עכשיו הנעל מתחילה לדווח לסמארטפון שלכם. 

לא חייבים לשמור על חיבור קבוע או לקחת את הסמארטפון איתכם – בכל פעם שתפתחו את האפליקציה המידע שנאגר בצ'יפ יסתנכרן ויתעדכן במסך האפליקציה. 

הסוללה כאן אגב, למי שדואג, היא סוללת 'מטבע' נפוצה שתמצאו בכל סופר, שעון ושלט לרכב וצפויה להחזיק חודשים-שנים ללא החלפה. 

35234532

אז מה בדיוק רואים כאן? 

בעיקר מספר צעדים, מרחק, קלוריות וכד'. זה נחמד, אבל למען האמת פשוט לא מדוייק מספיק. 

כעצלן כרוני ושונא אירובי שכמותי, חשבתי כי אולי קצת מדדים והישגים יומיים יעזרו לדרבן אותי להזיז את הישבן מהכיסא קצת יותר ולרוץ יותר. זה לא עבד.

סה"כ אין כאן משהו שלא ראינו כבר בשלל צמידי מעקב או מה שהסמארטפון שלכם כבר מסוגל לבצע גם כך עם שלל אפליקציות חינמיות. רמת הדיוק לא גבוהה בהרבה, עם מספר צעדים שנראה מופרך – בין אם מועט מידי או מוגזם מידי רוב הזמן ולכן – די מהר זנחתי את השימוש בצ'יפ והאפליקציה לחלוטין. 

השורה התחתונה

חכמות? לא ממש.
מומלצות? ועוד איך!
אולי הצ'יפ כאן די מיותר, אבל הנעליים רבותי – הנעליים!
העיצוב, האיכות והנוחות – מנעלי הספורט הטובות ביותר שנעלתי מעולם! פשוט מעולות לספורט ועולות הרבה, הרבה פחות מנעלי (בחר את המותג האהוב עליך). הן קלות, הן סרוגות, הן נושמות והן נוחות להפליא. לא צריך לשרוך או לפתוח את השרוכים, איכות התפירה והחומרים מעולה והן גורפות מחמאות מכל עבר. 
להשוואה, נעלי הריצה הסופר פופלאריות – NIKE FLYKNIT הדומות להן מאוד – 

עולות בארץ כ500 ש"ח ויותר. השיאומי? כ180 ש"ח.

בקיצור, רוצו על זה!

איפה קונים?

אני ממליץ לכם לקנות מהחנויות המובילות – תזכו לא רק לשירות עדיף ומחיר טוב, אלא גם לפייפאל. שירות 'יש דרך חזרה' של פייפאל מאפשר לקבל החזר של עד 120 ש"ח על משלוח חזרה, כך שגם אם תחליטו שאתם רוצים צבע/מידה אחרת – תוכלו להחזיר ללא עלות למעשה. 

(הלינקים לגברים ונשים)

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo