חיפוש

מכונת קפה-אספרסו של Xiaomi?!

Xiaomi SCISHARE Espresso Coffee Machine - סקירה!

אם לומר את האמת, בשלב הזה אני כבר לא מתפלא ששיאומי עושים מכונת קפה.
החברה שנכנסה לתודעה הציבורית בזכות הסמארטפונים המצויינים שלה, כבר מזמן שולחת זרועותיה לכל מוצר אפשרי – שואב אבק מצויין, תאורה חכמה מעולה, עט איכותי, כרית, נעליים חכמות, ועוד ועוד…
וסתם שתדעו, לא כל השיאומי, זהב הוא. יש להם גם נפילות עם כל מיני מוצרים, החל ממראה חכמה לרכב שפשוט סינית לחלוטין ולא שמישה לנו ועד מערכת אבטחה לבית שלא ממש מכסה. אז בהחלט חשוב לבדוק ולסקור את המוצרים של Xiaomi ולא להניח אוטומטית שהם טובים על אף שזה לרוב המקרה.

 

קפסולות זה טוב?

קיבלנו מ-Gearbest מכונת אספרסו לסקירה. עבדכם הנאמן לא רק בעל חך אנין אלא גם נהנה מלפחות 4 כוסות קפה ביום ובדרך כלל יותר. אני לא שותה בשביל "להתעורר" אני שותה קפה בשביל הטעם והנחת שכוס קפה טובה מסבה לי. וודאי שפלצני קפה יקפצו ויגידו שמכונת קפסולות זה לא קפה, שיגידו. האמת היא שרובם גם ככה לא היו מבדילים בטעימה עיוורת בין קפה טוב לקפה לא טוב (ראו כאן למשל). נכון שבעזרת מכונת קפה מקצועית שעולה אלפי שקלים, ומטחנת קפה מקצועית שעולה אלפי שקלים, אפשר לקבל קפה טוב בהרבה ממכונת קפסולות, אבל המחיר העצום שזה גובה מאיתנו וההתעסקות האינסופית עם המכונה, הטחינה, הניקוי… מוציא את כל הפרקטיות ממשקה שרוצים לשתות כשבא ובלי טקס של רבע שעה עבודה כולל שטיפה.

היום קפסולות עלו לרמה גבוהה מספיק שהן ללא ספק מעל רמה של בית קפה ממוצע ברחוב שלכם (בעיקר כי חוסכים על איכות הפולי קפה שטוחנים לכם, על המכונות ועל הכשרת העובדים שנוטים להרתיח את החלב עד שהוא שורף את כל טעם הקפה!) ואם זה המצב אז קפסולות הינן אלטרנטיבה ראוייה ליום יום.

אז איך המכונה?

מדובר במכונת קפה באמת יפהפיה, עיצוב נקי עם קווים חלקים ותהווה קישוט לכל מטבח, זה אומנם לא שיקול עבורי אבל אני בהחלט יכול להעריך את אלה שדבר זה קריטי עבורם.

לצד הנספרסו הפופלארית:

1 DSC00980
1 DSC00984

 

ולצד ה MIO של LAVAZZA:

2017 08 10 18.43.49

 

מבחינה טכנית המכונה היא בסטנדרט של נספרסו המקורית. אולי טיפה יותר במובנים מסויימים. היא פחות או יותר שקולה בגודלה למכונה הנמכרת ביותר של נספרסו ופועלת בצורה דומה מאוד (כמה מפתיע..) בכל זאת כמה נקודות ששווה לציין:

  • מהירות החימום – זה אולי נשמע קצת קטנוני אבל אנחנו חיים בעידן האינסטנט ורוצים קפה מהיר. אין בשורות בכיוון הזה, המכונה מהירה להתחמם כמו מכונה מקורית של נספרסו – דקה אחת בדיוק.
  • רעש – בנושא הזה היו לי ציפיות גבוהות משום שנטען ברשת פה ושם שהיא שקטה מאוד ביחס לנספרסו… אז מצטער לדווח אבל זה בדיוק אותו רעש. ומי שמרעישה לו הנספרסו יותר מכך, שישלח אותה לתיקון. זה לא שזה רעש מחריד או משהו, פשוט לא תואם את ההייפ.
  • התאמה לנספרסו – באופן לא מפתיע, המכונה מתאימה לחלוטין לקפסולות נספרסו, לא רק זאת אלא שהיא מחקה אחד לאחד את אופן ביקוע הקפסולה, הן בחלק האחורי שדרכו נכנסים המים והן בחלק הקדמי שדרכו יוצא הקפה. אני מדגיש זאת משום שישנן כל מיני טכניקות כדי לבקע את הקפסולה, מכונות זולות יותר יבחרו לעשות חורים יותר גדולים בקפסולה כדי לפצות על הלחץ הנמוך שלהן. חורים קטנים דורשים מהמכונה להתאמץ יותר אבל כמובן שכך הקפה ממוצה בצורה טובה יותר.

    בתמונה עם שתי הקפסולות הסגולות, אחת ממכונה נספרסו והשנייה משיאומי, הביקוע זהה לחלוטין.

  • מדף הכוס – פטנט חמוד מאוד מאפשר להסיר בקלות ולתלות את מדף הכוס בשני גבהים שונים, אחד לכוס אספרסו והשנייה לכוס רגילה. כמה פשוט ככה חכם.
  • איכות המכשיר – אחד הדברים שמסמלים לך שמדובר במכשיר איכותי, מעבר לאיכות החומרים והמשקל הגבוה (שמלמד על חוזק החומרים והמשאבה בפנים) הוא האופן שבו נותנים תשומת לב לפרטים קטנים. וכאן באמת שנעשתה מחשבה על כל קו, אפילו בתחתית המכשיר יש אזור הולכת כבל חשמל שמאפשר גם לבחור איזה אורך להוציא כדי שיהיה האורך המדוייק שצריך בין המכונה לתקע ולא ישכב סתם על השיש ויפריע וגם יש שתי תעלות שמאפשרות להוציא את הכבל מכל אחד מצדי המכשיר בהתאם למיקום התקע היחסי. אני מאוד מעריך את הדברים הקטנים האלה, להשקיע מחשבה ותכנון לפרט שלא באמת ישנה את ערכה של המכונה אלא רק יתרום לנוחות המשתמש ולאסטטיות זה מעיד על איכות יתרה.
2017 08 10 18.44.58

 

  • קביעת חוזק – טוב זה כמובן לא קובע חוזק, הידית הכסופה בראש המכונה קובעת כמה מים יזרמו בקפסולה (דהיינו אפסרסו קצר, אספרסו ארוך, אמריקנו). הידית אומנם מכאנית אבל הבקרה דיגיטלית, כאשר תסיטו את הידית, הנוריות ידלקו בהתאמה למיקום שלה, ככל שיותר נוריות דולקות ככה יכנסו יותר מים והכל לפי הטבלה. אני מצאתי שאספרסו קצר הוא שתי נוריות ואספרסו ארוך הינו 3 נוריות. ואפשר אפילו לקבוע משהו באמצע. זה בהחלט יתרון על מכונות של נספרסו! הן מאפשרות שתי רמות בלבד, אומנם הן ניתנות לתכנות אבל בפועל כל אחד רוצה קצת שונה ולכן האפשרות לשמור על גמישות בלי להתחיל לתכנת שום דבר היא מעלה חשובה.
  • אפליקציה – על אף השמועות, אין שום עדות לקיום אפליקציה עבור המכונה (וגם אם היתה, לא ברור מה היתה עושה בכלל..). גם חזית המכשיר שנראית בסרטונים שיווקיים כמו מסך טלוויזיה קטן הוא סתם קונספט שיווקי או דגם שמעולם לא הגיע למכירה. אל דאגה, המכונה יפהפיה גם בלי מסך דיגיטלי.

אז איך הקפה?

בלי להתפלצן יותר מידי על הארומה העשירה עם ניחוחות של סתיו איטלקי וטעמים עדינים של תבלינים עם רמז לשוקולדיות עמוקה… הקפה בדיוק כמו קפה של מכונות נספרסו. לא פחות ולא יותר.

המכונה ממצה את הקפה בצורה מעולה, הקרמה יציבה, הבועיות קטנות ואחידות והטעם.. קרמי. אין פה שום תלונות, בנושא מיצוי הקפה המכונה עושה בדיוק מה שהיא צריכה לעשות. הבקרה הנוחה על כמות המים בהחלט עוזרת להוציא קפה לפי טעם אישי.

תמורה למחיר

את המכונה ניתן לקנות נכון להיום בגירבסט במחיר של כ150$ אחרי קופונים, תוסיפו לזה מע"מ 17% תקבלו מחיר סופי כ-650 שקלים. אותה מכונה (לכאורה?) נמכרת גם בסניפי קפה ג'ו בישראל במחיר 400 שקלים:

printing sample new Medium1

אז על אף היותה מכונה מצויינת, אין באמת סיבה לרכוש אותה מחו"ל.

האם כדאי לרכוש אותה? אל מול מכונות של נספרסו, כן! זו מכונה באותה רמה ואולי אף יותר אך עולה משמעותית פחות ממכונות מקוריות של נספרסו ברמה שלה. בנוסף, ההתאמה לקפסולות נספרסו מבטיחות תאימות למגוון עצום של קפסולות תחליפיות בדרגות איכות שונות, חלקן, כך נטען, טובות יותר מנספרסו המקוריות.

המחיר הרשמי בסין אגב, הוא 399 יואן, כלומר כ58$ או כ215 ש"ח בלבד. במחיר הזה, אין ספק שמדובר כבר במציאה של ממש ויש לקוות כי החברים בגירבסט יצליחו לתמחר אותה קרוב יותר למחיר הרשמי של שיאומי ובשילוב עם משלוח חינם – המכונה הזו תהיה קניה מוצלחת במיוחד. 

המכונה אגב מגיעה גם עם 40 קפסולות של מותג קפה גרמני איכותי כלשהו, אולם בחבילת הסקירה שלנו משום הוצאו מראש.

ומה איתי? ובכן, עם כל הכבוד לג'ורג' קלוני, ויש כבוד! לדעתי לוואצה-מיו יותר טעים מנספרסו (במיוחד הקפסולה בצבע ורוד מטאלי והקפסולה בצבע סגול מטאלי שלהם), מה גם שהמכונה של לוואצה שניתנת לרכישה בסניפי ילו ב-400 שקלים גם כוללת מקציף חלב מעולה שקל לניקוי ונותן הרגשה של בית קפה בבית (אם יודעים להשתמש בו נכון). אז תודה רבה אך אשאר עם המכונה שלי. מי שאוהב את נספרסו, זה עניין של טעם, אני בהחלט מכבד זאת – המכונה של שיאומי מומלצת עבורכם וטובה יותר מהמכונה של לוואצה-מיו במיצוי הקפה!

קופונים: 

XMCOFE או HOME16OFF 

מומלץ לבחור במשלוח ISRAEL EXPRESS החינמי.

 

 

Arik

אריק - מנהל אתר Glouds

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo