חיפוש

השוואת שלט אוניברסלי חכם Broadlink RM Mini 3 ו Xiaomi Universal IR Remote Control

Broadlink vs Xiaomi

broadlink vs xiaomi

בהמשך לסקירת השלט החכם האוניברסלי של BROADLINK שמאפשר לנו ליצור 'כמו' בית חכם בגרושים , בהשוואה הבאה נבדוק את שני השלטים האוניברסליים החכמים Broadlink RM Mini 3 ו Xiaomi Universal IR Remote Control

שורה תחתונה

Broadlink מנצח.

חבילה

החבילה של שיאומי בא בעיצוב המינימליסטי המוכר שלהם, קופסת קרטון נחמדה עם הלוגו שלהם, המוצר בפנים ומתחתיו מסתתר תא עם חוברת ההסברים בסינית וכבל micro usb לחבר למטען (לא מצורף)IMG 20170903 215040  IMG 20170903 214857

לברודלינק חבילה יותר מסחרית עם הסברים שונים למה הוא המוצר, בתוכו מסתתר גם המוצר , חוברת ההסברים בשפה האנגלית וגם כבל micro usb לחיבור למטען (שגם לא מצורף)

IMG 20170918 150026 IMG 20170918 145825

לשתי השלטים החכמים מקלט IR בחלק העליון בין 6 משדרי IR שפזורים בצורת משושה.

הברודלינק נראה שמין מנסרה קטנה והשיאומי עוצב בצורה דומה אך יותר שטוח ממנו, שניהם לא תופסים את העין ונעלמים בין שאר המכשירים בבית סטנדרטי.

שניהם קלוטים ומשדרים בצורה טובה מאוד, לא נתקלתי בשום בעיה בקליטה או שידור של האותות, אך בגלל שהשידור הוא בטכנולוגיית אינפרה אדום הם לא יכולים להיות מוסתרים בתוך ארונית.

ההתאמה של שניהם לאפליקציות היא קלה (חשוב להבהיר שיש לבחור ב Mainland China באפליקציית MI HOME של שיאומי בשביל שהשלט יעבוד )

האפליקציות הן נקודת המפתח בשתי השלטים החכמים וכאן לברודלינק היתרון ברור בכמה צורות.

שפה

בפשטות את השפה של האפליקציה של MI HOME אפשר להגדיר לאנגלית אך התפריטים של השלט עצמו הם בסינית וזאת בגלל שכרגע הוא מיועד לשוק הסיני, שלא כמו במכשירים אחרים של שיואמי כאן יש צורך בלהגדיר  פונקציות שונות לשלטים שונים וסצנות שונות ולמי שלא דובר סינית גם לאחר זמן הסתגלות עדיין יש טעיות. במבחן הסבתא האפליקציה המוגדרת לא טובה ועצם הופעה של מילים בסינית מרתיע.

לעומת זאת הברודלינק תומך בשפה העברית, האנגלית  ועוד כך שזמן ההסתגלות הוא קצת הרבה יותר, ואפשר לחקור את הפונקציות השונות במהרה.

סצנות ואוטומציה

כאן מצאתי את שתי המכשירים די שווים

בשתי האפליקציות אפשר להגיד סצנות בפשטות כך שקשה לי לתעדף אחת מהן, מהי סצנה?

סצנה היא סדרת פעולות שמתבצעות אחת אחר השניה ואפשר להפעיל אותן דרך האפליקציה, למשל אפשר להגיד סצנה שתדליק את הטלוויזיה תעבור לערוץ 2 תלחץ על OK בשלט ואז על הכפתור אחורה, ככה יש מעבר כמעט ספונטני לערוץ מסוים במקש אחד. עוד דוגמה לסצנה היא להדליק או לכבות את כל המכשירים שנתמכים בלחיצה אחת. הדמיון הוא הדבר היחיד שעומד בפנינו בכל הקשור לאוטומציה של בית חכם.

ניתן להפעיל סצנות שונות בזמנים שונים ולהגדיר להן טיימרים וטריגרים שונים למי שיש בית חכם יותר מתקדם.

*לשתי החברות מגוון מכשירים רחב בכל מה שנוגע לשוק הבית החכם, אך לשיאומי (שאני לא אתפלא אם יוצאו שרוך חכם* יותר כך שמבחינת תיאומות ואקו סיסטם לשיאומי היתרון נחרץ… היינו רוצים, בסופו של דבר רוב המוצרים יוצאים לשוק הסיני והרבה לא מתורגמים אפילו לשפה האנגלית כך ששיאומי פה בפספוס גדול מאוד.

Screenshot 20171007 183707 Screenshot 20171007 183713 Screenshot 20171007 200533 Screenshot 20171007 200623

שלום אלקסה, אוקי גוגל

מי מאיתנו לא שמע על העוזרות של אמזון אקו אלקסה (שכרגע מדברת רק אנגלית) והאוקי גוגל האייקוני לסמרטפונים המבוססי אנדרואיד והיי גוגל לגוגל הום.

שלט רחוק חכם זה נחמד אך המטרה סופית של בית חכם היא לתת לה פקודות קוליות וכאן הברודלינק מנצח.

אפליקציית e-Control של ברודלינק מתמשקת לאלקסה כך שאפשר לבקש מאלקסה להדליק ולכבות את הטלוזיה, להכין קפה ולהוציא את הכלב (אולי בגרסה הבאה). במובן הדבר דורש רכישה נוספת של מכשיר עם אלקסה. אך גם לזה ישנם אלטרנטיבות בצורת הטלפון הסלולרי שלנו

תכירו את TASKER

Screenshot 20171007 200924 Screenshot 20171007 200918

על TASKER (אפליקציה בתשלום) אפשר לכתוב אין ספור שורות ועדיין לא לעבור על הכל, מדובר על אפליקציית האוטומציה אולי הפופולרית ביותר למכשירי אנדרואיד כפי שניתן לייצר סצנות באפליקציות הבית החכם של שיאומי וברודלינק עם TASKER אפשר לשלוט על הרבה יותר דברים במכשיר ובאפליקציות שבמכשיר עצמן, לכך נשתמש בתוסף בתשלום בשם RM Plugin, בעזרתו ניתן לייבא את השלטים השונים שהגדרנו באפליקציית ה e-Control ולמשל להדליק את המזגן על 23 מעלות בקיץ ו28 בחורף בין השעות 6-8 כשחוזרים מהעבודה ואנחנו במרחק של 5 קילומטר מהבית. במילים אחרות כל מה שאפשר באפלקציות ועוד.

אך רצינו לדבר עם הטלפון, לשם כך נצטרך עוד תוסף בתשלום בשם AutoVoice, בעזרתו אפשר לייצר פקודות קוליות לעוזרת האישית של גוגל וכל מה שנשאר לנו זה לבקש ממנה OK Google ask Autovoice והפקודה שהגדרנו

Screenshot 20171007 200957

*בונוס קטן למי שמחזיק במכשיר גוגל הום, אין צורך להגיד ask Autovoice אפשר להגיד ישר Hey Google והפקודה

בסופו של דבר מצאתי את עצמי והסובבים אותי משתמשים יותר ב Broadlink RM Mini 3 בגלל השפה, הפשטות, התאימות והפקודות הקוליות, לכן הוא המנצח.

לקניה:

הדגם הנסקר:

דגם RM2/PRO הכולל גם שליטת RF (מכשירים הפועלים על RF הם נדירים יחסית):

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo