חיפוש

סקירת השוואה לשואב החדש של חברת 360! האם ישבור את המונופול של שואבי שיאומי?

שורה תחתונה? 

שואב מצויין במחיר מצויין! ביצועים זהים לROBOROCK S50 הפופלארי של שיאומי, אך עולה פחות! 
מומלץ לעקוב אחר קופונים וירידות מחיר (הרשמה בהשוואת המחירים). 

שואב רובוטי חדש בשכונה!

הS6 של חברת 360! האם הוא יכול על השואבים של שיאומי?

ראו סקירת השוואה:

נגן וידאו

רגע תעשו לי סדר! עוד שואב?! מה זה מה ומה מומלץ היום?

אפשר לסכם את השואבים המומלצים ביותר היום כך:

XIAOMI ROBOTIC VACUUM

XIAOMI MI ROBOT

השואב שהתחיל את המהפכה! הראשון להביא את הניווט לייזר (LDS SLAM) משואבי NEATO היקרים, במחיר עממי! עדיין שואב נהדר, יעיל ומשתלם במיוחד! ראו סקירה מלאה. 

MI ROBOT 2

ROBROCK S50 / MI ROBOT 2

הרובורוק מגיע בשמות דגם S50, S51, S55 המעידים על גרסא בינלאומית/סינית/צבע וכד'. יש חנויות שקוראות לו גם MI ROBOT 2, וכן, לכל השואלים – השואב הזה הוא אכן של שיאומי! זה לא זיוף ולא עבודה בעיניים – זה פשוט עוד מוצר ששיאומי מקדמת תחת המותג שלה, אך בפועל מיוצר על ידי חברה אחרת, תחת פיקוחה ומימונה, כמו עוד מאות מוצרים ששיאומי משווקת אך לא בהכרח מייצרת בעצמה. החלפים כאן מקבילים לדור הראשון, הוא מתחבר לאפליקציית MI HOME של שיאומי והוא כנראה השואב הרובוטי הכי נמכר בארץ! יש כאן את כל היתרונות של הדור הראשון, רק יותר טוב! חזק יותר, סוללה גדולה יותר, מצב שטיפה ועוד. ראו סקירה מלאה
חכם, עם שטיפה, יודע לטפס על כמעט כל מכשול. פשוט שואב מעולה. 

20180725132514 15629

S6 של חברת 360

השואב הנסקר עבורו התכנסנו. עם מפרט כמעט מקביל לרובורוק, רק זול יותר!

Xiaomi Xiaowa Robot Vacuum Cleaner Youth Version White 567427

Xiaomi Xiaowa

דגם זה הוא הניסיון של שיאומי לתת פייט לשואבים הזולים יותר בשוק, דוגמת ILIFE וכד'. 
שואב זה עובד על ג'ירוסקופ וחיישנים נוספים לניווט. הוא פחות מדוייק ופחות חזק מאחיו הגדולים הנ"ל, אך עדיף בהרבה על שאר המתחרים הזולים בשוק. הבעיה? המחיר! 
בסין הוא מתומחר רק בכ150$, אך בינתיים נמכר לעולם בפער תיווך גבוה, גבוה מידי כך שבעוד דולרים ספורים בדר"כ אפשר (ועדיף) לקנות MI ROBOT. 
שימו לב כי לשואב זה יש גם גרסאת LITE, עם ניווט רנדומלי לחלוטין (כמו דגמי הבסיס של ILIFE/IROBOT) העולה כ200$ ומטה. 

השוואת מחירים לכל השואבים הנ"ל:


*שימו לב: מומלץ להזמין מגירבסט בלבד! (האתר היחיד עם אפשרויות משלוח מהיר ללא עמלות שחרור גבוהות!

קצת רקע

שואב רובוטי חדש צץ בגירבסט לא מזמן, עם שטיפה, עם עיצוב יפה, עם ניווט לייזר חכם (LDS), עם חיבור WIFI לאפליקציה ועוד ועוד ובקיצור – כל הפיצ'רים המוצלחים שהפכו את השואבים של שיאומי למוצלחים והנמכרים ביותר בשוק, עם הבדל אחד חשוב – הוא זול יותר!

במחיר השקה של, איך לא, 360$, שיש להניח שירד עוד בחודשים הבאים (הנחות כבר החלו להגיע), מדובר כאן במתחרה הקרוב ביותר לשואבי שיאומי בשוק. שום מותג אחר לא מתקרב להם בשילוב בין יכולות ניווט חכם למחיר מצויין!

לפני שנמשיך ניתן קצת רקע – סקרנו לכם כבר לא מעט (!) שואבים:

עוד מלפני שנתיים ושלוש כשעוד אף אחד עוד לא חשב על להזמין  שואבים סיניים מגירבסט, או אפילו מגירבסט ארה"ב ורובכם עוד הרהרתם אם כדאי לקנות IROBOT ROOMBA בסיסי באלפי שקלים.
בישרנו לכם על שואבי ILIFE וSEEBEST המעולים שנתנו תמורה מעולה למחיר ממש קטן, עוד הרבה לפני שהם הפכו לשם מוכר בישראל או נמכרו בבאג. אחריהם הגיע ה MI ROBOT של שיאומי שטרף את הקלפים והביא מערכת ניווט שהייתה שמורה רק לשואבי NEATO יקרים, במחיר זול במיוחד.

אפשר להסתפק בזול יותר?

הרבה עדיין שואלים אותנו על שואבי ILIFE ושאר זולים למינהם – אז תנו לי להיות ברור וחד משמעי – כן, הם טובים ועושים את העבודה, אבל אלא אם אתם גרים בדירת סטודנטים/רווקים קטנה – פשוט אין תירוץ לקנות את השואבים הזולים של ILIFE והאחרים מאז שה MI ROBOT בשכונה. גם לא עבור המחיר.

השואב של שיאומי, בעיקר בזכות מערכת הניווט שלו המבוססת על לייזר, פשוט הרבה, הרבה יותר יעיל, מהיר וחכם, ויותר מכל – עושה את מה ששואב רובוטי נועד לעשות – להקל עלינו ולנקות עבורנו. את השיאומי תוכלו להשאיר לבד ולהפעיל מהנייד שלכם ולהיות בטוחים שכל עוד לא השארתם איזו גרב סוררת, הוא יעשה את העבודה מצויין ולא יפספס אף בלטה. על השואבים הזולים יותר לעומת זאת, תצטרכו לתפקד כבייביסיטר – להרים כל מכשול בעייתי, לסגור חדרים מסוימים ועוד. פשוט פחות נוח וההפרש במחיר היום – די זניח.

לכן הבחירה שעומדת היום על הפרק היא בעיקר MI ROBOT, MI ROBOT LITE או MI ROBOT 2, כלומר זה שקרוי גם ROBOCK S50, שגם שוטף.

הS6 של 360 קרוב במחיר לMI ROBOT מהדור הראשון, אבל במפרט והיכולות – דווקא לדור השני, וזה מה שהופך אותו לכל כך מעניין.

אבל הוא עולה כמעט כמו השיאומי!

אוקיי אוקיי… אני יודע… חלקכם תמהרו כאן לתגובות כדי לומר לי בשביל מה? יש היום את ה-MI ROBOT/ROBOROCK באחלה מחירים בארץ, עם אחריות ועם מפרט מעט טוב יותר…ואתם צודקים, אבל כאמור – זו מציאות שאנחנו ואתם – כל המזמינים מסין ואמזון בייבוא אישי – יצרנו יחד. בלי התחרות של הייבוא האישי, סביר שהייתם רואים את בארץ מחירים הרבה פחות תחרותיים, פשוט כי אין תחרות. כך שניתן לומר שהתחרות, גם בייבוא אישי וגם של מוצרים מתחרים, גם לשיאומי – היא מבורכת! זה מוריד את המחירים גם בחו"ל וגם בארץ, גם אם בחרתם לקנות דווקא את השיאומי בארץ. בנוסף, אנו כבר זוכים לראות קופונים והנחות יפות לשואב הזה, עם אביזרים במתנה וכד', כך שכפי ששואבי שיאומי צנחו במחיר, כך ניתן לצפות גם מה-S6 ולכן פער המחיר – צפוי רק לגדול. 

מאיפה מזמינים?

את השואב הזמנתי כמובן מגירבסטהאתר היחיד היום מבלבד אמזון שמאפשר בכלל להזמין מוצרים גדולים וכבדים כאלו במחירי שילוח שפויים, ובמקרה הזה אפילו בחינם. אני ממליץ לבחור במשלוח ISRAEL EXPRESS – תקבלו די מהר – כשבוע-שבועיים בממוצע עם שליח עד הבית. מבחינת מיסים – 17% וכ20-30 ש"ח עמלות שחרור שונות של המכס וחברת מהשלוחים.

המחיר כרגע  סביב ה360$ (לפני קופונים) עם כמה אביזרים אקסטרא כמו פילטר ומברשות להחלפה בחינם ומשלוח חינם. מחיר עדכני וקופונים אם יש תמצאו בהשוואת המחירים המתעדכנת שלנו כאן למטה.

8955273266 bc9ff282df z

CC BY 2.0 JD Hancock

השואב מגיע באריזת קרטון גדולה – בדיוק כמו השואבים של שיאומי. הוא אפילו נראה מאוד מאוד דומה, עם עיצוב לבן, חיישן לייזר עגול למעלה ופס שחור מקדימה. סטורמטרופר סטייל.

באריזה מקבלים את עמדת הטעינה – שיש לציין שנראית יותר טוב מזו של שיאומי – הן הדור הראשון והן השני. היא נמוכה ועדינה יותר. יש אפשרות לגלגל את שאריות החוט בפנים למראה נקי יותר, מה ששיאומי משום מה הסירו בדור השני, וחיבור החשמל הוא אירופאי רגיל, כלומר מתאים לשקע הישראלי בלי שום מתאם מיוחד. מקבלים גם חבילה של מתאמים למדינות אחרות.

עוד באריזה תמצאו מעטפה עם ניירת – הכל כאן באנגלית ברורה וטובה, עם ציורים להכל, מגש השטיפה שלהבדיל מהשואב של שיאומי לא מגיע עם עוד מטליות או פילטרים קטנים לטפטפות.

מלבד מגש השטיפה, ההבדלים הבולטים ביותר כאן הם זוג מברשות מניפה בצדדים במקום אחד בשיאומי ותא הפסולת, שנשלף מלמעלה בלי לפתוח את המכסה. גודל המיכל דומה.

האפליקציה, קצת מעיקה בהתחברות הראשונית כי יש במסך הראשוני בעיית יישור לימין קלה אם המכשיר שלכם עם הגדרות בעברית. אומנם לוקח כמה דקות אבל בסוף מתחברים. האפליקציה עצמה ממש נוחה וקלה לשימוש, מאוד דומה לMI HOME, אבל נוחה יותר לטעמי. הכל כאן נגיש על המסך בצורה הגיונית בלי הגדרות שמתחבאות עמוק בתפריטים.

אפשר לשלוט פחות או יותר על הכל – לקבוע זמני הפעלה, זמני שקט, עוצמת פעולה – חזק, רגיל או שקט, לתחום אזור פעולה או אזור שאתם לא רוצים שיעבור כך שלא צריך שום מגדלור או פס מגנטי או לבנות חומות בבית. תנו לעבוד פעם אחת ולבנות מפה של הבית ואז תוכלו לצייר לו גבול איפה הוא יכול או לא יכול לעבור.

הכל כאן מלווה בקריינית באנגלית, אבל עם טון קצת פסיב-אגרסיב משהו, כמו כל מנקה עם ותק.

אז איך הוא מנקה?

מבחינת הביצועים, הוא ממפה את השטח מצויין, בדיוק כמו השיאומי ועובד ביעילות מרשימה ולא מפספס אף נקודה בחדר.

בעליה על שטיח הוא מגביר אוטומטית את עוצמת השאיבה לניקיון עמוק יותר. לצערי אין לי כרגע שטיח שאגי מפנק וזמין בבית בכדי לבדוק את זה, אך נאמין להם. גם של שיאומי עושה זאת אגב.

20180725175041 43992

מבחני מכשולים:

שפה גבוהה של ממ"ד: 
ROBOROCK S50 – עבר. 
MI ROBOT 1 – לא עבר. 
360 S6 – לא עבר. 

מסילה של חלון הזזה (יציאה למרפסת): 

ROBOROCK S50 – עבר. 
MI ROBOT 1 –עבר. 
360 S6 – עבר. 

מסילה של חלון הזזה (חזרה מהרפסת): 

ROBOROCK S50 – עבר בקושי. 
MI ROBOT 1 – לא עבר. 
360 S6 – לא עבר. 

השתחררות מערימת חוטי חשמל:

ROBOROCK S50 – עבר. 
MI ROBOT 1 –  עבר בקושי. 
360 S6 – עבר. 

מבחן הגרב האבודה, האויבת המושבעת של כל השואבים הרובטיים: 

ROBOROCK S50 – לא עבר.
MI ROBOT 1 –  לא עבר.
360 S6 – לא עבר.

ניקוי חדר בגודל ממוצע ארך כ-8 דקות בS6 והשאיר את הרצפה נקיה. השיאומי משום מה התבלבל וניקה את החדר פעמיים כך שלקח לו פי 2 זמן*

*תיקון – במידה וניקוי השטח המזוהה אורך פחות מ10 דקות, השיאומי מוגדר כברירת מחדל לנקות שוב את השטח. מצד אחד זה אכן מנקה טוב יותר, מצד שני מבזבז סוללה, זמן ומרעיש יותר….

מבחינת עמידות וכיסוי שטח – הוא הספיק לנקות את כל הבית – כ5 חדרים, כ120 מטר לערך עם מספיק דלק לחזור לעמדת הטעינה = בדיוק כמו השואבים של שיאומי, למרות שהסוללה כאן, לפחות על הנייר מעט קטנה יותר מה- ROBOROCK S50.

מבחן השטיפה

מצב השטיפה כאן – זהה למדי לזה של שיאומי (רק בROBOROCK S50). מגש השטיפה כאן פחות משוכלל מזה של שיאומי, לטוב ולרע – 

בשיאומי המטלית מחליקה לתוך מסילה ייעודית. מקבלים 2 מטליות באריזה וגם חופן פילטרים-טפטפות הדואגים לטפטוף אחיד של המים על המטלית. בS6, המטלית פשוט מולבשת עם רצועות גומי על הקצוות. ממלאים מים וזה הכל. הפתרון של שיאומי מהוקצע יותר. הפתרון של S6 – זול יותר ונראה שרוב המטליות בשוק יתאימו כאן. סה"כ שתיהם עובדים ברמה דומה, אך של שיאומי מכסה מעט יותר שטח.  

למי שרוצה לשאול – לא, הוא לא יכול לזהות שטיח מראש ולא להרטיב אותו. אם יש לכם שטיחים דאגו לקפל את השוליים קודם כדי ליצור מדרגה גבוהה או לתחום את האזור באפליקציה לפני שאתם מפעילים אותו עם שטיפה.

השטיפה היא לא ממש 'שטיפה' אלא יותר פיניש רטוב. כמו ההבדל בין פשוט לשאוב, ללשאוב ולהעביר גם מטלית לחה כשמנקים אבק. זה לא הכרחי, אבל זה בהחלט עוזר ונחמד.

בדיוק כמו השיאומי, השואב גם שואב וגם מנגב תוך כדי, כך שלהבדיל מהILIFE הזולים מדורות קודמים בהם היינו צריכים לבחור בין שטיפה לבין שאיבה, כאן אפשר להריץ בו זמנית.
20180725175041 23925

מבחינת כיסוי שטח – תדרשו למלא את המגש (ואולי גם להחליף סמרטוט) כל כ60 מטר מרובע לערך. 

שאלות פתוחות

ישנן כמה שאלות פתוחות כמובן, כפי שיש עם כל מוצר חדש: 

  • האם הוא אמין מספיק לאורך זמן?
    השואבים של שיאומי מוכיחים אמינות מרשימה מאוד, עם מספר תקלות מאוד קטן ביחס לכמות הרוכשים! האם 360 יצליחו לעמוד בסטנדרט הגבוה? אם לשפוט לפי איכות החומרים, ההרכבה והביצוע – נראה שכן.  
  • האם יהיו חלפים ובעיקר סוללות זמינות בארץ או בהזמנה מסין במחיר טוב?
    שאלה חשובה, אך בהתחשב בכך שגם למותגים קטנים וזולים בהרבה, כגון ILIFE, SEEBEST ואף DIBEA הזולים במיוחד כבר יש חלפים בשלל חנויות ברשת, כולל חנות רשמית עם חלפים בגרושים ממש, אפשר להניח בבטחה שהסיכויים כאן מאוד גבוהים שגם לS6 של 360, כמוצר אטרקטיבי מאוד מחברה לא קטנה בכלל, יהיו חלפים זמינים, ובזול, בהמשך הדרך. 
  • האם הוא ימכר בארץ בשלב מסויים? בכמה? 
    כמו כל שואב סיני, יש להניח שיהיה פער מחירים לא זניח ויקח זמן עד שרמת המחיר תצנח למחיר אטרקטיבי מספיק לקניה בארץ (וגם אז, עדיין יוותר פער מחיר מול ייבוא אישי). 

כולן שאלות לגיטמיות כמובן אך השורה התחתונה, היא שיש לנו כאן מתחרה ראוי וטוב לשואבי שיאומי המצויינים! וזה מעולה, כי בין אם אתם בוחרים בזה או בזה, אתם בכל מקרה חוסכים מאות ואלפי שקלים על קניית שואבים של IROBOT, ניטו, סמסונג וכד' שעולים פי כמה וכמה יותר ופשוט פחות טובים בכמעט כל פרמטר אפשרי.

סיכום

הS6 הבטיח, וקיים! 
ציפיתי וקיויתי לשואב הזה כבר הרבה זמן! הרי הנוסחא כבר ברורה – שואב טוב, אפליקציה, ניווט לייזר, מגש שטיפה ומחיר טוב. זה המתכון המוכח לשואב רובוטי מנצח והגיע הזמן שיהיה לשיאומי קצת תחרות כאן! 

הS6 כבר זוכה להנחות יפות/חבילות אביזרים ומשלוח מהיר חינם (או בעלות זניחה מאוד), מה שהופך אותו לזול משמעותית מהROBOROCK S50, וקרוב מאוד לMI ROBOT מהדור הראשון. 

אפשר למקם אותו בדיוק באמצע – בין הMI ROBOT 1 ל(ROBOROCK S50 (MI ROBOT 2. הוא יותר טוב מהדור הראשון של שיאומי, בעיצוב, בשטיפה ועוד. הוא מעט (אבל ממש מעט) פחות טוב מהדור השני של שיאומי, כך שבמחיר הנכון – הוא קניה נהדרת!

נכון לזמן פרסום הסקירה הוא נמכר כרגע ב349.99$ עם סט חלפים נוסף! 

המשלוח – מהיר חינם עד הבית, אצלכם בדר"כ תוך שבוע-שבועיים. 

מבחינת מיסים תדרשו ל17% מס ועוד כ12-50 ש"ח עמלות מכס ושחרור בדר"כ. 

מומלץ!

נגן וידאו

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo