חיפוש

סקירת גולשים – MOTOSPEED CK104 – מקלדת מכאנית (עם סוויצ'ים אדומים)

סקירת גולשים – MOTOSPEED CK104

(עם סוויצ'ים אדומים)

 

רשמים ממקלדת מכאנית, דגם MOTOSPEED CK104 עם סוויצ'ים אדומים (בהמשך לסקירה המקיפה לדגם זהה עם סוויצ'ים כחולים).

מה באריזה

האריזה הגיעה חבוטה כהוגן, אך המקלדת עצמה במצב מצוין כי היא ארוזה היטב: קרטון גבוה למדי, בתוכו המקלדת עטופה משני קצותיה בספוג עבה, כך שמכות וחבטות לא מגיעות למקלדת.
מלבד המקלדת עצמה, ניתן למצוא עלון הוראות קצר וכלי לשליפת מקשים (תוספת שימושית בהחלט).
בסה"כ, כל מה שרציתי.

איכות בניה

גוף המקלדת עצמו מרגיש טוב מאוד, לא כבד כמו מקלדות של Das אבל בהחלט יציב, בטח ביחס למחיר. שקע הUSB מצופה זהב, הכבל לא מוסלב אך עבה, יש תחתיות סיליקון ורגליות שמרגישות עמידות.
המקשים עצמם הם double shot, כלומר עשויים מ22 שכבות פלסטיק נפרדות, מה שאומר שלא תהיה כאן שחיקה של הכתב עליהם. התאורה שלהם אחידה למדי. אני לא ממש אוהב אפקטים צעקניים למיניהם, אך התאורה אפקטיבית ונוחה מאוד. קיימות 4 נורות חיווי (ה3 הרגילות ואחת עבור "מצב משחק"- ביטול מקש הWIN כדי שלחיצה אקראית עליו לא תוציא אותנו מהמשחק), הן לא נפרדות מספיק ויש זליגת אור ביניהן אך לרוב ניתן לזהות בקלות מי דלוקה ומי לא. בסקירה הקודמת יש הרחבה לגבי התאורה, לכן לא ראיתי צורך לחזור על כך. הנה הסקירה המצולמת הקודמת (עם סוויצ' כחול) למי שפספס:

הסוויצ'ים

9PCS Gaming font b Keyboards b font Keycaps Black Blue Brown font b Red b font

נמנעתי מלרכוש את הכחולים כי אני עובד המון בלילה והקליקיות שלהם מוגזמת לדעתי, בפרט של אלו שרעשניים יותר מהMX CHERRY המקוריים. האידיאל עבורי היו חומים- טקטליים אך ללא הקליקיות של הכחולים, אבל האופציה היחידה למקלדת כזו היתה עם תאורה צבעונית קבועה שאני אישית לא סובל ולכן בחרתי באחת עם אדומים. בניגוד לכחולים והחומים שהם טקטליים, האדומים הם סוויצ'ים לינאריים- כלומר אין פידבק פיזי לנק' בה הלחיצה "נרשמת". זה הופך את המקלדת לזריזה מאוד (מי שרגיל להקליד מהר על מקלדות ממברנה פשוטות שלפעמים מפספסות אותיות יחוש בהבדל מיידית) ואידיאלית לגיימינג בו נדרשות לחיצות רצופות מהירות. יחד עם זאת, המקשים רכים מאוד ומצאתי את עצמי לא אחת לוחץ על מקש הCAPS LOCK בטעות, לקח לי כמה דק' להתרגל. מצאתי פה ושם חוסר אחידות בין המקשים, אבל זה זניח ומתרגלים במהירות.
יש פה full n key rollover, מה שאומר שבניגוד למקלדות ממברנה פשוטות, המקלדת תזהה לחיצה על מקשים רבים בו"ז- שימושי לגיימינג.

עיצוב

Original MOTOSPEED CK104 Full Size Gaming Slim Mechanical Keyboard Blue Switches with Backlight Anti Ghosting for.jpg 640x640

הפונט ה"צבאי" אגרסיבי, גדול ולא תמיד ברור- למשל הסימון עבור סוגריים ועבור מקף תחתון. גודל הפונט גם לא מאפשר כיתוב מלא על מקשים כגון PAGE UP/DOWN וכו'. כיוון שאלו סוויצ'ים תואמי MX, ניתן להזמין מקשים אחרים ולהחליף-כולל כאלו עם עברית ואנגלית, אם כי החלפה שכזו תעלה כ30$ באתרים שמצאתי. ניתן להדביק מדבקות, אך האותיות בעברית לא תהיינה מוארות.
כנראה מתוך רצון לחסוך, אין כאן מקשי מדיה ייעודיים אלא שילוב שלהם בשורת מקשי ההF ע"י לחצן FN (כמו בניידים). בנוסף, הקיצורים עצמם לא מוארים ולכן השימושיות עבור שליטה במדיה נפגעת.
בנוסף, עיצוב המקלדת "צפוף" מאוד. לא המרחק בין המקשים עצמם שנותר טוב מאוד, אלא בין שורת המספרים לשורת הF והיעדר שורת מקשי מדיה מעליה. אולי יש אנשים שאוהבים זאת, העדפתי האישית הפוכה.
העיצוב הצר והיעדר משענת לכף היד בשילוב המבנה הגבוה יחסית יפריעו לחלק מחובבי ההקלדה, אני מסתדר בינתיים.

סיכום

לפני הרכישה ערכתי בירורים בארץ, באמאזון ובאתרים סיניים שונים כדי למצוא את מה שמתאים לי. עבור מי שמחפש מקלדות קומפקטיות יותר (84-87 מקשים) יש יותר אופציות, אך זו המקלדת המכאנית היחידה שמאפשרת תאורה אחידה ופריסה של 104 מקשים (כולל NUM PAD) עם אפשרות בחירה מלבד סוויצ'ים כחולים. מקלדות בארץ בטווח המחירים של 150-200 ש"ח לא מתקרבות לתמורה (אא"כ יש מבצע על הG105 שגם היא לא מכאנית). הסוויצ'ים הללו אולי לא יחזיקו מעמד מעל עשור כמו הMX, אבל עבורי גם 3-5 שנים זו תמורה מעולה.
דיוק, תאורה, שיפור בגיימינג- יחס עלות/תועלת גבוה בהחלט. עבור מי שלא זקוק למקשי המדיה יותר מדי ולא זקוק למשענת יד הייתי ממליץ בחום לשקול לרכוש אחת, ואם לא נדרש גיימינג מהיר או שקט, לשקול את הסוויצ'ים הכחולים עבור הפידבק הטקטלי.

סוויצ' אדום סוויצ' כחול

*סוויצ'ים להחלפה – כל הצבעים – CHERRY MX

*מקלדת אדומה/לבנה – סוויץ' כחול

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo