חיפוש

מצלמה נסתרת אלחוטית

כבר הרבה זמן יושב אצלי בבית המוצר הזה ולא הזדמן לי לסקור אותו.

לאחר האירוע המזעזע של הרגיתה של יסמין וינטה זכרונה לברכה החלטתי לכתוב את הסקירה בתקווה שאולי זה יעזור למישהו לזהות מוקדם יותר סימנים של התעללות.

בתור אבא בעצמי, אני כותב את המילים האלו בידיים רועדות ובלב כבד. אני לא מסוגל לדמיין את הכאב של איבוד בת או בן. מי ייתן והמקרה הנורא הזה לעולם לא יחזור. בגן של הילדה שלי היה מקרה של אלימות כלפי ילד אחר, אחת הסייעות התעצבנה שהילד מפריע לה ובחרה לקחת אותו בכוח ולהושיב אותו בכיסא באופן שהכאיב לו מאוד. זה לא סיכן את חייו בשום שלב אבל זה לא צריך לקרות. את המקרה הזה ראה הורה של ילד אחר בגן והוא דיווח על כך. נפתחה בעקבות זה סערה של דיונים בין ההורים ובמחלקת חינוך, היו אנשים שלא האמינו, שחשבו שהסייעת אולי נקטה עמדה קשוחה אך לא פגעה באף אחד.. בסופו של דבר הכל היה מילה נגד מילה כי שום דבר לא צולם. בלחץ עצום של ההורים הוחלט שהסייעת לא תעבוד בגן יותר, והיא פשוט עברה לעבוד בגן אחר ואנחנו נותרנו חסרי אונים לעשות עוד משהו בנידון. דבר נוסף שמדיר שינה מעיני זה האלימות "הרגילה" היומיומת המילולית שבה גננות וסייעות פשוט צורחות על ילדים (בגן שלנו ואני מניח שבעוד הרבה גנים). הן לא עושות את זה מול ההורים, אבל כשאין הורים בסביבה יכולות פשוט לצעוק על ילד שמעצבן אותן. מדובר על בני 4 עד 5 ממש ילדים קטנים. אתם יכולים להבין שהנושא הזה מאוד מטריד אותי, ואני בטוח שמטריד גם הרבה מכם. אז חוץ מהסקירה הסטנדרטית שאנחנו תמיד עושים, אני רוצה לבקש מכם להשתתף בתגובות, להעלות רעיונות איך אפשר לשמור על הילדים שלנו טוב יותר.

אני לא מתיימר להציג פה פתרון כולל לבעיית ההתעללות, רק לסקור מוצר שאולי יעזור במקרים מסויימים להגן על הילדים שלנו. זה לא מוצר מושלם, אני אמנה את יתרונותיו וחסרונותיו ותוכלו להחליט אם הוא מתאים עבורכם.

על המצלמה

  • זו מצלמה קטנה מאוד כפי שניתן לראות מהצילום שלה על כרטיס אשראי לעיל
  • היא בנוייה מגוף, צוואר גמיש וראש קטן. הגוף מכיל סוללה, חריץ לכרטיס זיכרון, מיקרופון. הראש הקטן בקצה הוא המצלמה.
  • היא יכולה לשמור סרטונים על כרטיס הזיכרון, היא יכולה לשדר את הוידאו בזמן אמת לסמארטפון שלכם.
  • המצלמה יכולה לשדר לסמארטפון עצמאית (עד כ10 מטר מרחק) או דרך חיבור אינטרנט (מכל מקום בעולם)
  • הסוללה מחזיקה חצי שעה צילום וידאו שזה די הרבה למצלמה נסתרת קטנה. אפשר כמובן לחבר אותה לסוללה ניידת להארכה משמעותית וגם באופן קבוע לחשמל לצילום רציף.
  • אפשר לחבר מספר מצלמות לסמארטפון אחד – האפליקציה מיועדת לכך.
  • המצלמה ניתנת לשפצור בבית, מאחורי תמונה, בתוך אביזר נוי על המדף. כל מה שצריך זה חריר 2 מילימטר קוטר להציץ דרכו.
  • המצלמה זולה מאוד פחות מ50 שקלים ומשלוח חינם. די מדהים ביחס לכמות הפיצ'רים שלה.
  • התמונה לא איכותית במיוחד, ראו דוגמה למטה. אך מספיקה לראות, לשמוע ולזהות התנהגות אלימה.
    2018 06 07 23.24.06

מה בחבילה

תקבלו את המצלמה עם כבל USB להטענה (ללא מטען, יש לרכוש בנפרד). בנוסף דף הוראות לא הכי ברור שבעולם וגם סט של אביזרים להסוואת המצלמה ככפתור בגד או בובה.

יש להטעין את המצלמה שלוש שעות לפני שימוש ראשון.

איך משתמשים

  1. נכנסים לפליי סטור ומורידים את האפליקציה (יש גם אפליקצייה לאייפון)
    2018 06 07 20.46.30
  2. מדליקים את המצלמה בעזרת הכפתור הקטן לצד הגוף
  3. מחכים 60 שניות
  4. בטלפון שלכם, נכנסים מסך רשתות wifi ורואים שהופיעה רשת חדשה שנקראת Md81s מתחברים אליה עם הסיסמה 12345678 (שימו לב: זה לא אינטרנט! זה חיבור של הטלפון שלכם למצלמה על ידי רשת אלחוטית מקומית)
    2018 06 07 20.48.02
  5. פותחים את האפליקציה ורואים מסך שבו יש להזין שם וסיסמה. השם והסיסמה מופיעים על מדבקה כסופה שמודבקת למצלמה שלכם. מזינים שם וסיסמה במסך (אפשר גם ללחוץ על כפתור הQR ולצלם את המדבקה עם הטלפון והוא כבר יקרא את השם והסיסמה לבד)
    2018 06 07 20.49.07
  6. נכנסים למסך LAN (אייקון זכוכית מגדלת משום מה) ושם רואים את הוידאו בזמן אמת.
  7. אפשר לשמור תמונות, להקליט וידאו וסאונד בזמן אמת.

עכשיו לבית

עד כה דיברנו על מצב "עצמאי בשטח" כלומר המצלמה, עם סוללה טעונה, לא צריכה חיבור לאינטרנט אלא מתחברת אלחוטית ישירות לטלפון שלכם ומשדרת אליו (עד מרחק 10 מטר). אבל מה אם רוצים צילום נסתר קבוע בבית? לשמור על הילדים עם המטפלת, על ההורה הקשיש עם המטפל שלו ואולי סתם על הדוגיסיטר שבא להוציא את הכלב. במקרה כזה נכנסים להגדרות המצלמה דרך האפליקציה (לחיצה על החץ הכחול שמימין למצלמה במסך האפליקציה) ובוחרים שם Wi-Fi ושם תראו את השם של הרשת wifi הביתית שלכם! תבחרו בה, ותרשמו את הסיסמה שלכם. כעת המצלמה עצמה תתחבר לאינטרנט דרך החיבור הבייתי שלכם וזה אומר שאפשר לראות את הוידאו שלה 24 שעות ביממה מכל מקום בעולם.

יתרונות

  • קטנה ונסתרת באמת
  • זולה
  • די קלה לשימוש אחרי חיבור ראשוני
  • משדרת וידאו בזמן אמת ישירות לטלפון שבסביבה או דרך האינטרנט לכל מקום.
  • יכולה להקליט וידאו על כרטיס זיכרון (יש לרכוש בנפרד)

חסרונות

  • מתחממת בשעת פעולה
  • סוללה לא מחזיקה יותר מחצי שעה הקלטת וידאו (אפשר לחבר לסוללה ניידת להארכה)
  • איכות וידאו די נמוכה
  • סוג של "עשה זאת בעצמך" תצטרכו להיות יצירתיים לשפצר את זה לאיזה תמונה בבית או עציץ…

המצלמה שבסקירה ניתנת לרכישה מהקישור הזה:  https://hamonim.com/10ad

אלטרנטיבות

יש מגוון של מצלמות נסתרות בשוק, נשמח לקבל את חוות דעתכם בתגובות (או אפילו בסקירה). אותה חברה אגב מייצרת מוצר יותר ידידותי אולי, מצלמה נסתרת המוטמעת בתוך מטען תמים למראה:

charger hidden cam

מדובר במטען קיר אמיתי ששמטעין.. והוא גם מצלמה. היתרון הוא שלא צריך לדאוג פה לסוללה, זה מחובר לחשמל קבוע ללא חשד. זה גם משדר את הוידאו אלחוטי לטלפון שלכם וגם מקליט על כרטיס זיכרון. החיסרון פה לדעתי שאין שום דרך לכוון אותו למקום שרוצים לצלם, אלא אם במקרה יש לכם תקע בקיר שמשקיף על האזור שאתם רוצים לצלם. לרכישה מהקישור הזה:  https://hamonim.com/10ah

 

נשמח לשמוע מכם!

כתבו בתגובות למטה רעיונות איך אפשר לשמור על הילדים שלנו כשהם הולכים לגן, מה אפשר לעשות אם חושדים שיש התנהגות אלימה בגן, באיזה דרכים אפשר להביא הוכחה (ראו המקרה שקרה בגן שלנו שנסגר בקול חלוש כי לא היתה הוכחה).

Arik

אריק - מנהל אתר Glouds

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo