חיפוש

מכונת גילוח של שיאומי – יותר טובה מפיליפס ובראון?

שיאומי הוציאו כמה מכונות גילוח השנה – 

Xiaomi Zhibai / Youpin Mini

Xiaomi Zhibai Mini Shavor Black 611681

מכונת גילוח קומפקטית במיוחד. רק כ75 ש"ח בממוצע. עם זוג סכינים עגול.

Xiaomi Mijia 60HRC

Related image

עוד דגם 'פוקט' קומפקטי במיוחד, עם סכין ישר.

Xiaomi Xumei SMATE

Xiaomi Xumei Four head Reciprocating Shaver 660667

דגם סטייל בראון, עם 4 סכין ישרים.

Xiaomi youpin Turbine

Xiaomi Xumei Turbine Electric Shaver Black 732562

עם סכיi עגול גדול אחד.

ערכות גילוח ידני

Xiaomi Mijia Lemon Shaver 443664

סכינים, ידית וקצף גילוח.

Xiaomi Mijia Electric Shaver

2018042014572018v0ufzp

הדגם הכי 'קלאסי' ופופלארי, סטייל פיליפס. 3 סכינים עגולים.

כבר סקרנו לכם כמה מכונות גילוח משתלמות במיוחד כמו סדרה 3 של בראון ושלושה מותגים הפופלאריים במיוחד באליאקספרס וסין ומצאנו שלא צריך לשלם הרבה על מכונת גילוח טובה.

ככלל התגובות והביקורות על מכונות גילוח תמיד מעורבות. יש אחד שאוהב את הסטייל של בראון עם סכינים ישרים, את זה שלא מוכן לשמוע על סטייל אחר משל פיליפס, את זה שחייב קצף גילוח או ג'ל אחרת יוצאים לו פצעים וגירודים ואת זה שבכלל מוכן רק עם סכין, עדיף ג'ילט מאך 15.

ככה זה כשלכולנו פנים שונות ושערות שונות. אף זיף לא נולד זהה…

למרות זאת המכונות של שיאומי מאוד מעניינות שכן הן מאוד זולות ומציעות, על הנייר לפחות, הרבה מאוד לשקל. זה לא שחסר מכונות גילוח זולות, גם של פיליפס ובראון, ממש ליד כל קופה בסופר אפשר למצוא אחת בסיסית אואחת ממותג מדבקה כלשהו, אבל עדיין, שיאומי תמיד באים עם ציפיות גבוהות ותמורה טובה למחיר ואם אפשר לשלם פחות ולקבל יותר, אז למה לא?

מבין כל המכונות הנ"ל, המעניינות ביותר הן הSMATE והקלאסית האחרונה (שנבחן כאן).

כל השאר – לא מרגשות במיוחד. אלו מכונות כיס לתיקון פספוסים שאפשר להחזיק בתא הכפפות. לא הרבה יותר מכך. מאחר וממילא אין באמת הבדל משמעותי בגודל והפרש במחיר מסתכם בדולרים ספורים ואני גם לא רואה אף פעם צורך לשאת עליי מכונת גילוח בכיס כל היום, אני לא רואה סיבה להמליץ דווקא על דגמי הפוקט האלו. אולי רק בלילות ירח מלא.

כמה עולה?

 

המכונה

IMG 20181019 172937 e1540846455301

IMG 20181019 173047 e1540846518710

כרגיל עם שיאומי האריזה אלגנטית אך מינמלסטית. יש כאן מעמד שמתחבר למיקרו USB, המכונה, ספרון הוראות לגילוח לבן המצווה וזהו. 

המכונה מרשימה מאוד באיכותה ועיצובה. עיצוב נקי, יפה, פלסטיק מאט נעים למגע. שום דבר כאן לא מרגיש זול או מעיד על מחירה הצנוע. היא יכולה בכיף לשבת על השיש לצד פנסוניק או בראון בלי להתבייש. 

הראש מגיע עם כיסוי פלסטיק לשמירה. הוא סגור מלמטה לחוששים (יש כמה דגמי פיליפס, דווקא מהסדרות הגבוהות והיקרות, עם ראש פתוח כך שאחרי גילוח אתם זוכים לציפוי זיפים מכף רגל עד צוואר). 

זהו ראש 'צף' המתכוונן עם כיווני הפנים והגילוח כמו כל פיליפס מסדרת ביניים ומעלה. גם הסכינים עצמם על משטח קפיצי המתקער לתוך עצמו בלחיצה כדי להתאים גם לאזור הסנטר. 

הראש כמובן מתפרק וניתן לשטיפה ובכלל זו מכונה עמידה במים כך שהמשקיענים יוכלו גם להשתמש כאן בקצף גילוח. 

מבחינת השליטה – מאוד פשוט – כפתור אחד זה כל מה שצריך להכיר ולדעת. יש חיווי תאורה להכל כמובן – 

הסוללה כאן מצויינת ובטעינה של שעתיים תגיעו כאן לכ60 דקות פעולה או 30 גילוחים בממוצע להטענה. יש גם מצב טורבו למאחרים לעבודה וטעינה מהירה – 5 דקות טעינה בלבד יספיקו לזמן גילוח ממוצע.
מעצבן רק שהשאירו את החיבור במכונה עצמה סטייל מיקי מאוס ייחודי ואת החיבור מיקרו USB במעמד עצמו. הייתי מעדיף חיבור USB, ואם אפשר USB-C, ישירות למכונה. זה משהו אחד פחות לסחוב בטיולים.

ה-חיסרון

אין כאן קוצץ פאות. למען האמת גם בלא מעט דגמים של פיליפס אין היום קוצץ מובנה ובחלקם הוא מגיע כראש נפרד. עם זאת, עדיין כלי שימושי מאוד עבור רבים. אם יש לכם מכונת תספורת או קוצץ זקן, אז כנראה שאתם לא צריכים את זה, אבל חבל שחסר. זה שימושי גם בקיצוץ שערות ארוכות סוררות או אם בוחרים להסיר את כל הזקן או פשוט…לסדר פאות.

דווקא אם אתם שעירים במיוחד ומתגלחים כל יום יומיים ממילא – אז זה חיסרון זניח עד לא מורגש כי העיקר העבודה אצלכם היא קיצוץ הזיפים ולא סידור חופשי של הזקן.

אז איך מגלחת?

IMG 0215 5469

טוב נו, האמת היא שלא ממש התחשק לי להוריד לגמרי את הזקן והמכונה נקנתה כמתנה לסבא, כתחליף לפיליפס בסיסית שהתקלקלה אחרי עשור.

הוא דווקא כן מתגלח חלק חלק כל יום ונהנה ממנה ללא תלונות. יש אינספור סרטונים של אנשים מתגלחים איתה אם זה ממש מעניין אתכם –

אך כאמור זה גם מאוד תלוי בטיב העור והזיפים שלכם. אין דין זקן תימני מתולתל כזיף פולני ניצב. YOUR MILEAGE MAY VARY מה שנקרא. 

סיכום

מה שאפשר לומר כאן בוודאות הוא שאין כאן איזו מהפכנות בחדות ומהירות הגילוח. הביצועים דומים לכל פיליפס מצוייה, ובדיוק כמו פיליפס – צריך כמה מעברים כדי להשיג גילוח חלק, או קרוב מאוד לחלק. 

בעשרות הדילים שהעלינו עליה בחודשים האחרונים רבים מכם שהזמינו משבחים אותה ומעידים כי היא טובה לפחות כמו סדרות פיליפס ב500-600 ש"ח.

סך הכל לטעמי לגמרי אחלה מכונה למחיר! בשביל כ120 ש"ח בממוצע מקבלים כאן תמורה מלאה. כגיבוי, ללא שעירים במיוחד, כמכונה למילואים, למתבגרים ובכלל. קניה טובה בהרבה משלל סיניות זולות וגם סדרות זולות במיוחד של פיליפס, בראון ושאר מותגי בית בישראל.

האם אפשר להספיד את פיליפס ובראון? 
עוד לא. הם עדיין מובילים בעיצוב הסכינים, גילוח מעט מהיר וחלק יותר ואביזרים כמו קוצץ פאות. גם אלו זמינים במחירים טובים, אפילו בארץ, בדילים שווים, בהפרש קטן מאוד (לדוגמא דיל חם בתוקף על סדרה 5000).

לקנייה ראו השוואת מחירים מעודכנת כאמור. אני ממליץ לקנות מגירבסט אם אתם רוצים משלוח מהיר וזול, או ג'וייביי שלרוב נותנים את המחיר הזול ביותר אך המשלוח איטי…

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo