חיפוש

מבחן האוזניות הגדול – מס' 2

מבחן האוזניות הגדול! – מס' 2

ROCK MULA VS ROCK ZIRCON VS KZ ED12 VS KZ ZS3 VS XIAOMI PISTON BASIC VS XIAOMI HYBRID

כבר עברו כמה חודשים ממבחן האוזניות הענק שלנו וחשבתי לרענן קצת את השורות עם כמה דגמים חדשים שהגיעו לשוק וכן כאלו שאתם הצעתם שנבדוק ונשווה. אז לא התקמצנו והזמנו את כל ההצעות למבחן השוואה מקיף כדי לגלות האם הטייטל ישאר אצל המומלצות הקיימות, או שיש לנו אלוף חדש.

הדגמים במבחן:

006 DSC04852

  • ROCK Zircon

    rock zircon 2

    ROCK, למי שלא מכיר, היא חברת OEM, סטייל ANKER, AUKEY, TRONSMART, BLITZWOLF, REMAX וכד'. כלומר מותג עצמאי, שייתכן ויש לו כמה פיתוחים עצמאיים וייחודים, אך אל תתפלאו למצוא כי מוצרים זהים לחלוטין הנושאים שם של מותג אחר. כך לדוגמא מעמדים לטלפון, כבלים, ועוד מוצרים שסקרתי מבית ROCK התגלו כזהים לחלוטין למוצרי REMAX, BASEUS ואחרים. זה לא אומר שום דבר רע על החברה או המוצרים עצמם, רק כדאי להכיר.
    ה ROCK ZIRCON הן אוזניות משתלמות במיוחד, סביב ה10$, אשר זוכות לשבחים ברחבי הרשת ואף זכו למיקום הראשון בדירוגים רבים, אפילו יותר מה XIAOMI HYBRID המומלצות (והיקרות יותר) שלנו, לכן היינו חייבים לבדוק על מה כל המהומה ולראות ולשמוע בעצמנו, האם אכן הרוק הזולות ראויות יותר.

  • Rock Mula

    57a93b9a 1bd7 45bc 8b88 e768a0049e72
    ואם כבר ROCK, אז הזמנו גם דגם חדש יחסית ומבטיח לא פחות – זול במיוחד, עשוי אלומיניום ונושא בטייטל את התואר המבטיח 'Hybrid'.

  • KZ ATE-S

     

    1456841620 image07
    חברת Knowledge Zenith מייצרת ומפתחת אוזניות חדשניות ואיכותיות במיוחד, במחירים זולים במיוחד. הATE-S הן הדגם הפופלארי ביותר שלהן ולא בכדי –  אוזניות זולות מאוד אך עם סאונד משובח. כל כך משובח שגם באתרים המתמחים אך ורק באוזניות ואתרי אודיופילים הן מדורגות כאוזניות הטובות ביותר עד 50$!
    אומנם הן כבר נסקרו אצלנו, אך במבחן הקודם הן חסרו לנו להשוואה והפעם נכפר על כך ונבדוק האם הן אכן שוות את ההייפ.

  • KZ ZS3

    1482484837981864264

    ואם אנו משווים למיטב של KZ, אז למה שלא נוסיף גם את הדגמים החדשים והמבטיחים שלהם. הKZ ZS3 הוא דגם חדש ופופלארי עם הרבה פידבקים חיוביים ברשת. הוא ייחודי בעיצוב ובאפשרות חיבור וניתוק האוזניות מהכבל, מה שאמור לאפשר החלפה של הכבל עצמו אם יקרע/ישחק.

  • KZ ED12

    1476668942700296058


    עוד דגם חדש ופופלארי מבית KZ עם עיצוב ייחודי וכבל מתנתק.

  • Xiaomi Hybrid

    1482484092090576643


    המומלצות הרשמיות שלנו. נוחות, בנויות נהדר, עיצוב יפה ויוקרתי, מחיר מעולה וכמובן – נשמעות מעולה. השיאומי הייבריד, עם 2 דרייברים בכל אוזניה הן האוזניות לנצח. לאחרונה אף הושק דגם חדש – ה HYBRID PRO, עם לא פחות מ3 דרייברים בכל אוזניה ואיכות סאונד משופרת.

  • Xiaomi Piston Basic

    1482486086690455671

    בעלות ממוצעת של 5-6$ ובשלל צבעים ותת גרסאות, השיאומי בייסיק הן ללא עוררין האוזניות הזולות במיוחד הכי מומלצות ופולאריות בשוק. נוחות, נשמעות טוב במוזיקה ושיחות, עמידות יחסית ופשוט כל כך זולות ועדיין טובות יותר מכל שאר המוזלות שתמצאו ברשת.

כרגיל נדגיש ונציין – הבחירה, כמו תמיד, היא על פי דעתי וניסיוני. אוזניות, יותר מכל מוצר אחר כמעט, הן מוצר שנתון לפרשנות. לכולנו אוזניים שונות, גם פיזית וגם ביכולות והעדפות השמיעה. כל אחד אוהב לשמוע סגנונות אחרים, בווליום אחר, בסביבה או פעילות אחרת. לכן, אתם עשויים לא להסכים ועשויים גם לראות בתגובות דעות הפוכות. זה בסדר. מטרת הסקירה היא לא למצוא את האוזניות הטובות בעולם שיתאימו לכולם, כי פשוט אין כאלו, אלא למצוא את האוזניות הכי טובות למחיר, שרוב מוחלט של האנשים – אתם, תאהבו.

בכדי להעריך נכונה אוזניות מסוג זה, קרי IEM – IN EAR MONITOR, חשוב להשיג התאמה טובה לאוזן שתאפשר אטימה מלאה. ללא התאמה טובה, עם המתאם סיליקון בגודל המתאים לכם – הן יהיו לא רק לא נוחות (נופלות או לוחצות מידי) אלא גם ישמעו רע. לכן בכל אוזניות IEM, קחו את הזמן לבדוק את המתאמים השונים ולוודא מה מתאים ונוח לכם.

אם אתם רוצים נוחות ואיכות סאונד טובה עוד יותר, כדאי לנסות להחליף את המתאמים המקוריים במתאמי ספוג.

בדקתי את האוזניות עם שלל סגנונות מוזיקה פופלארית. לא מוזיקה קלאסית, לא שירת יודל ולא הבי מטאל אלא פלייליסט 'גלגל"צי' עם להיטים עכשווים – סיה, ביונסה, ג'סטין ביבר, קולדפליי, אדל, ריאהנה, קלווין האריס ובקיצור – מה שרוביכם אוהבים ושומעים – פופ, R&B, רוק ואלקטרוני.

055 DSC04903

עד כאן להקדמה ועכשיו לדירוג, מהגרועות ביותר לטובות ביותר.

הדירוג:

Rock Mula

נוחות: בינונית. 
קטנות מאוד, נכנסות לתעלת האוזן בקלות ועם מבנה מסורתי.

סאונד: גרוע. 
הסאונד שטוח לחלוטין, דחוס ומרוחק. כבר שמעתי אוזניות מטוסים טובות יותר.

שורה תחתונה: פשוט לא. 

KZ ED12

נוחות: לא ברורה… 

המבנה הלא סטנדרטי כאן גורם לכך שבכל פעם שמרימים אותן יש התלבטות באיזו זווית בדיוק הן אמורות להיכנס. כשהן באוזניים הן נוחות למדי אומנם, אך העיצוב מסורבל ומבלבל.
את החידוש של כבל מתנתק אפשר לחרוץ כגימיק ותו לא. ההתעסקות עם חיבור הכבל מיותרת ודורשת להכניס את הפינים הקטנים לחורים קטנים עוד יותר באוזנייה, מה שבעצמו יכול להרוג בטרם עת את האוזנייה. החיבור עצמו חזק מאוד וקשה לחשוב על סיטואציה שבה החוט יתנתק אלא אם תמשכו במכוון. בהתחשב בכך שהחיבור עצמו הוא בדחיפה חזקה, אני גם בספק עד כמה 'רב שימושיות' האוזניות הללו במידה ונרצה להחליף את החוט ואם נהייה ריאליים, במחירן הזול, אין ממש הגיון לרכוש חוט בנפרד (אם קיים כלל) אלא פשוט לרכוש חדשות.

חיבור הAUX גם כן בעייתי משהו, בתצורת 'ר' שאומנם יכולה להיות נוחה יותר בכיס, אך גם להפריע בחיבור למכשירים עם כיסוי עבה.
סאונד: ככה ככה.

נשמעות טוב יותר מה MULA, אבל זה לא רף גבוה. הסאונד כאן לא מרשים במיוחד. הן חדות מידי בגבוהים, הבאסים קצת חסרים. לא רעות, אבל גם לא טובות.

שורה תחתונה: לוותר. 

KZ ZS3

נוחות: WTF

דגם ה ZS1 של KZ הוא אחד הפופלארים ברשת מזה כמה שנים. דגם הZS3 לכאורה בא לחדש, אך לא כולל את היתרונות הייחודים של הדגם המקורי. גם כאן KZ בחרו להשתמש בחיבור האוזניות המיותר והגדילו לעשות אותו ארוך, קשיח ועם חוט שטוח וקשיח בעצמו. אם זה לא מספיק, האוזניות עצמן מעוצבות כמו אוזניות בעיצוב אישי, מהסוג שמוזיקאים מזמינים בהזמנה אישית עם תבנית אישית לאוזן שלהם. חבל רק שכאן זו לא התבנית המתאימה לאוזן שלי והתקשתי מאוד למצוא זוית נוחה איתן ולהבין בכלל איך הן אמורות לשבת, מבלי שכל החוט הארוך והקשיח הזה יעמוד כמו זוג אנטנות משני צידי הראש. נראה שגם KZ מודעים בעצמם לבעיה וטרחו להדגיש בכיתוב גדול על כל אוזנייה, מה צד ימין ומה צד שמאל.

כל שאר הבעיות שמניתי בדגם הED12 לעיל קיימות גם כאן. יש לציין כי סוקרים ברשת שטוענים שהאוזניות האלו מתאימות להם כמו כפפה ליד ו'כאילו נוצרו עבורם', אבל סורי, אי אפשר להמליץ על אוזניות שמתאימות כנראה רק למבנה אוזן מסויים מאוד.
סאונד: משתפר.

עכשיו כבר אפשר להנות מהמוזיקה. הצליל כאן עשיר יותר, הבמה פתוחה יותר, קצת פחות חדות וצורמות. עדיין חסר לא מעט כדי לומר שהן טובות באמת.
שורה תחתונה: ניסוי מעניין, אבל לא בשבילי. 

 

KZ ATE-S

נוחות: טובה

גם כאן המבנה קצת לא סטנדרטי ודורש קצת תרגול כדי לענוד אותן נכון. מתאם הסיליקון-ספוג שלהן ארוך במיוחד ונכנס עמוק לאוזן. לי זה קצת פחות נוח.
סאונד: טוב+

אפשר להבין מדוע רבים מציינים שהן מעולות. הסאונד כאן מדוייק ומאוזן מאוד, נעים לאוזן ויתאים כמעט לכל סגנון שנבחר. ביחס לKZ האחרות – הן טובות יותר בכל היבט. הן גם טובות יותר מה PISTON BASIC אם כי אני הייתי מעדיף להתפשר מעט על איכות הסאונד העדיפה במעט, לטובת הנוחות והמחיר העדיף של ה BASIC.

שורה תחתונה: טובות.

איפה קונים?

 

Xiaomi Piston Basic

DSC09202

נוחות: מעולה

אין טעם להרחיב כאן את היריעה יותר מידי. כבר סקרנו אותם בהרחבה במבחן הקודם, וגם את הדגם היקר שלהן, וגם בסקירות גולשים
הן נוחות, מאוד. יושבות מצויין באוזן ונוחות גם להאזנה ממושכת.
סאונד: טוב!

אוקיי הן לא יזכו בפרסי אודיופילים ולא יפילו אף אחד מהכיסא אבל בהתחשב במחיר המגוכך שלהן (כ20 ש"ח בלבד) – הן נשמעות טוב מאוד. צליל מדוייק, טוב בלי יותר מידי כאן ופחות מידי שם.

שורה תחתונה: ברור שכדאי. 

ROCK Zircon

נוחות: מצויינת!

נוחות להפליא, ישר מהקופסא. מתאם הסיליקון רך ונעים, הגודל טוב, העיצוב מוכר ונוח בלי גימיקים מיותרים. פשוט נוחות במיוחד. אם בכל שאר האוזניות אפשר להמליץ על מתאמי סיליקון חלופיים, כאן המתאם פשוט מושלם. רק החיבור AUX בצורת ה'ר' העשוייה להיות מעט בעייתית כאמור.
סאונד: מצויין!

יש כאן את מה שאני אוהב לקרוא לו 'וואו פאקטור'. מכניסים לאוזניים, לוחצים פליי, ומיד חושבים וואו, שומעים טוב!

מאוזניות כל כך זולות לא ציפיתי לסאונד כל כך מאוזן ובאס חזק ומלא. פשוט טובות בכל התדרים, גבוהים ונמוכים כאחד. הסאונד המשובח יחד עם עיצוב יפה, איכות בנייה מעולה ונוחות מיטבית – הן ללא ספק הטובות ביותר למחירן והאלופות החדשות שלנו עד כ- 10$.

שורה תחתונה: מעולות!

 

Xiaomi Hybrid

1482484092090576643

נוחות: מצויינת!

גם כאן אין צורך להתפלסף. סקרנו אותנו כאן בהרחבה יתרה במבחן הקודם ולא לחינם הן האלופות שלנו. נוחות מאוד, איכות בנייה מעולה ואין שום תלונה. פשוט מצויינות.
סאונד: משובח!

קרובות לזירקון אך עדיין טובות יותר באופן מובחן. סאונד עשיר ומלא, סוחף ומהנה.

שורה תחתונה: עדיין אלופות!

איפה קונים? 

 

המלצה חמה!
אם אתם יכולים להרשות לעצמכם עוד כמה דולרים בתקציב – הדגם החדש והמשופר, עם 3 דרייברים בכל אוזנייה, הוא בחירה טובה עוד יותר!

XIAOMI HYBRID PRO

(מכונות גם PISTON 4)

1482481914429519337 1

לקניה:

 

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo