חיפוש

MEIZU M1 NOTE – הפאבלט הטוב מכולם

[fusion_text]

MEIZU M1 NOTE – סקירה 

meizu-m1-note-blue

שורה תחתונה

המכשיר. המומלץ. ביותר. 

קצת דרמטי אני יודע, אבל המכשיר הוא באמת מצויין בכל רמ"ח איבריו. הוא לא מצטיין בשום תחום או פרמטר במיוחד – לא הכי זול, לא המצלמה הכי טובה בתחום, לא הספיקר הכי חזק, וכו', אבל, הוא פשוט טוב מאוד בכולם! – המצלמה מהטובות בקטגוריה, המשקל והגודל מהטובים בקטגוריה (ואפילו ביחס ל5"), הממשק לא פחות ממצויין, עם עברית מלאה, איכות בנייה מעולה. בקיצור, פשוט מכשיר פרימיום לכל דבר בתקציב של מכשיר ביניים.

הקדמה

נתחיל קודם עם קצת רקע על MEIZU, כי לא מדובר כאן על עוד חברת מדבקה סינית וזניחה, אלא על ענק שזכה לכינוי "האפל של סין". החברה קיימת עוד מ2003, הותיקים מביננו אולי יזכרו במעורפל את שם המותג מתקופת הזהב של מכשירי הMP3, עת הוציאה החברה דגמים מוצלחים ופופלאריים.

החל מ2008, החברה החלה בפיתוח וייצור סמארטפונים, כאשר סדרת הדגל שלה – ה MX, נחלה, ועדיין נוחלת הצלחה מסחררת בסין ובעולם. להבדיל מיצרנים קטנים אחרים, החברה גם מפתחת רום אנדרואיד ייחודי משלה, הקרוי FLYME, שבא להוסיף תחכום, עיצוב וחדשנות לאנדרואיד ה"רגיל", ויחד עם זאת לשמור על ממשק ידידותי מאוד למשתמש (בדומה מאוד לירביתה הגדולה – XIAOMI).

אז למה כל זה מעניין אותנו?

1. מדובר בחברה ותיקה, מוצלחת וגדולה (מעל ל2000 עובדים, 600 חנויות בסין).

2. החברה דואגת לקהל הרוכשים ומשקיעה רבות ברום ובעדכונים למכשיריה, וזאת על אף שהמכשירים שלה נמנים עם שלל גדול של מפרטים ויצרני מעבדים. אם כשאנו קונים מכשיר מחברה קטנה, נומר תודה רבה אם נקבל ולו עדכון מערכת אחד, כאן אנחנו יכולים לצפות לעדכונים מהירים וטובים לאורך זמן. אפילו מכשירים ותיקים מאוד שכבר כשנתיים ויותר בשוק, כגון הMX2 והMX3 יזכו השנה ללוליפופ. נדיר לראות יצרן משקיע ודואג כך ללקוחות עבר, ואפילו XIAOMI הגדולה על מיליוני מעריציה, לא דאגה עדיין לעדכונים לחלקים נכבדים מסדרת הREDMI הפופלארית למשל.

3. איכות חומרים- הרכבה – מחיר מעולה – החברה היא יצרנית מהשורה הראשונה, ועל כן הסבירות לבעיות בהרכבה, בחומרים ורכיבים היא נמוכה מאוד.

4. לMEIZU יש נוכחות בינלאומית בהונג קונג, רוסיה, אוקראינה, צרפת, איטליה וישראל (!!!) – מהחברות הסיניות הבודדות שגם מוכרות בחו"ל באופן רשמי. ישראל היא אף אחת מהראשונות (באמצעות באג) וזה הרבה יותר מרק טייטל, אלא גם אומר שהרום והעדכונים לו תמיד יגיעו עם עברית מלאה, ובהמשך כנראה שנזכה גם למעבדות וחלפים זמינים בארץ.

מפרט

מעבד :Mediatek MTK6752
8x 1.7GHz Cortex-A53
מצלמה אחורית 13 מגה פיקסל (סמסונג)
GPU Mali T760 MP2 GPU מצלמה קדמית 5 מגה פיקסל
זיכרון

ROM: 16/32GB

RAM: 2GB

תדרים

2G

3G: 900, 2100

4G: 1800,2100

מסך

5.5 אינטש

1920p*1080

FHD IGZO display, 403 PPI

גורילה 3

מידות

 150.7x 75.2 x 8.9mm

145gr (!!!)

כרטיס זיכרון N/A סוללה

3140mAh

לא ניתנת להסרה

מע' הפעלה אנדרואיד 4.4 (FLYME) SIM

Dual SIM

(2 מיקרו סים)

 מה בחבילה

המכשיר מגיע באריזה קטנה ודקה מאוד, לבנה ויפה. בפנים המכשיר, מטען 2.1A, כבל איכותי, וכלי קטן (אף יפה) לשליפת מגירת הסים (מובנית בדומה למכשירי אייפון).

איכות הבנייה והחומרים

נתחיל מהעיקר – המכשיר שוקל רק 145 גרם. זה פחות מרוב מכשירי ה 5" בשוק, ואפילו פחות 5 גרם מה LG G3 הפופלארי והלכאורה משתלם בזאפ, אך עולה יותר מכפליים. גם הגודל הפיזי נוח להפליא. בהשוואה למכשיר 5" פופלארי כמו ה COOLPAD F1, שדומה מאוד בגודלו למכשירי גלקסי 4-5, המייזו מעט רחב יותר, ומעט גבוה יותר. הקלילות במשקל, בנוסף לאיזון נהדר על פני כל המכשיר, גורמים לכך שאין שום נקודה או אחיזה שבה המכשיר מרגיש כבד יתר על המידה.

המבנה המעוגל בכל הפינות, יחד עם עובי דק יחסית, יוצרים מכשיר נוח מאוד לאחיזה, ולתפעול גם ביד אחת, וזה מגיע ממישהו שמעולם לא הרגיש נוח עם פאבלטים. יש לי ידיים בגודל רגיל, אתם יודעים, של בני אדם, ואף פעם לא מצאתי מכשירי 5.5" כנוחים מספיק לשימוש שוטף, ובוודאי לא ביד אחת. המייזו הוא המכשיר ה"גדול" הכי קטן ונוח שנתקלתי בו. למעשה הפעמים היחידות שבהן הצטרכתי למתוח את האגודל יתר על המידה הן עבור הפרסומות המטרידות לפני כתבות, בהן ה-X מצוי דווקא בפינה העליונה והרחוקה ביותר. בכל שאר זמן השימוש, נראה שגם במייזו, וגם בגוגל (אנדרואיד) הפנימו שהפינה הרחוקה הזו צריכה להיות דלה בכפתורים.

מבחינת איכות החומרים וההרכבה – המסך הוא גורילה 3, עם שוליים דקים מאוד. מעל ומתחת למסך יש שוליים בני כסנטימטר (נחמד לראות מכשיר סימטרי במובן הזה, ולא מכשיר עם סנטר/מצח ארוך במיוחד, זה בהחלט מוסיף לאסטטיקה).

גב המכשיר עשוי פוליקרבונט איכותי (שמגיע כאמור במגוון צבעים). המכשיר מזכיר מעט את ה IPHONE 5C, אך לטעמי נראה טוב בהרבה. למי שראה ומכיר את אחיו הגדול, המייזו MX4, שפשוט ידמיין את הגב בצבע לבן (או אחר) ולא ממתכת.

שימו לב שלמרות שהוא לכאורה פלסטיקי ברובו, איכות הגימור והחומר בולטת למרחוק וניכר שלא מדובר כאן במכשיר פלסטיק זול.

הכפתורים (כמובן) יושבים היטב במקומם, נותנים פידבק מצויין, ואינם שקועים או בולטים יתר על המידה. בצד שמאל נמצא כרגיל את כפתורי הווליום, ולמעלה את כפתור הפתיחה/נעילה/כיבוי/הדלקה. המיקום הגבוה על מכשיר 5.5" היה דאגה משמעותית עבורי טרם ההזמנה, אך בשילוב עם מגוון מחוות מסך ושאר טריקים מבית הרום החכם, בפועל השתמשתי בו פעמים ספורות בלבד. על כך ארחיב עוד בחוויית המשתמש.

למטה ולמעלה נמצא שני חורים קטנים למיקרופון (=קיים מיקרופון לסינון רעשי סביבה), ולמעלה גם את החיבור לאוזניות.

למטה נמצא את הספיקר וחיבור המיקרו USB לטעינה (וגם שני ברגים מיקרוסקופים, לפתיחת גב המכשיר במקרה של תקלה/החלפת סוללה…לא עלינו…טפו טפו טפו…).

הגב החלקלק, דווקא לא חלקלק במיוחד לאחיזה, אך כמובן מומלץ מאוד מגן סילקון טוב כדי לצמצם נזקים בנפילה ולמנוע החלקה.

למעלה, במרכז, נמצא את המצלמה ומתחתיה פלאש LED דו ראשי, ודו-גווני, בדומה למרבית מכשירי הדגל החדשים.

 IMG_20150325_144738IMG_20150325_144733  IMG_20150325_144746IMG_20150325_144751IMG_20150325_144712

לסיכום, מכשיר הביניים עם איכות הבנייה הטובה ביותר שראיתי.

מכשיר שנראה טוב, מרגיש טוב, ולא משדר שחסכנו.

דירוג איכות הבנייה =  5

G1G1G1G1G1

(1=גרוע, 5=מצויין)

חווית משתמש

המכשיר מגיע (בינתיים) עם אנדרואיד 4.4. כאמור ניתן לצפות בחודשים הקרובים לעדכון ללוליפופ 5.

לפני שנצלול לפרטי הרום וחוויית השימוש, ראוי לציין כי ייתכן כי תקבלו את המכשיר בלי שירותי גוגל ו PLAY מותקנים. אל תבהלו, על המסך הראשי תראו חנות אפליקציות. חפשו את האפליקציה GOOGLE INSTALLER והתקינו. הפעילו אותה, והופ, יותקנו לכם שירותי גוגל וגוגל PLAY, וכך תוכלו להוריד כרגיל כל אפליקציה.

הרום המותקן, הקרוי FLYME, הוא בגרסאת 4.2.0.3A (האות הסופית היא קוד לאזור הרום, כאשר A=ASIA, ו- I=INTERNATIONAL הם הרומים הרב לשוניים).

בדומה ל MIUI מבית XIAOMI, מדובר כאן על הרבה יותר מסתם עוד סקין אנדראויד עם כמה קיצורי דרך ואייקונים חדשים, אלא על מערכת שלמה של שיפורים ושפת עיצוב לאנדרואיד הבסיסי, ועם זאת, עדיין אנדראויד רגיל ומוכר לכל דבר.

אם את MIUI רוב המשתמשים אוהבים מאוד, או שונאים מאוד, את ה FLYME הרבה יותר קל לאהוב, והוא מצריך הרבה פחות הסתגלות, למרות שלכאורה, השינויים הם לא פחות גדולים.

כמובן שלמכשיר יש חנות THEMES, עם מגוון אייקונים, מסכי נעילה ועיצובים בשפע, אך העיצוב ברירת המחדל שמגיע עימו, הוא יפה ומהוקצע למשעי. הגופנים יפים, האייקונים מינמליסטים ונהדרים, העברית נראית לא פחות ממצויין, ובכלל נראה כאילו לכך המשורר התכוון כשחשב על איך האייפון אמור היה להיות. בהחלט תחושה של מכשיר פרימיום גם בדברים הקטנים.

כבר בהגדרת המכשיר נוכל לבחור בעברית מלאה, עם טיפים בתרגום מצויין בכל השלבים (רוב התרגומים בדר"כ מזייפים בהיבטים הקטנים, אך החשובים האלו).

התפריטים וההגדרות קלים מאוד להבנה ותפעול. אין כאן מקטעים עם תרגום חלקי, ולכל הגדרה מעט מסובכת נמצא הסבר קטן שמסביר בקצרה מה מטרתה.

כאן הזמן גם להתייחס להבדל המשמעותי ביותר של המכשיר על פני התחרות. מכשירי מייזו הם מכשירי האנדרואיד היחידים עם כפתור (קפסיסיבי) בודד במקום שלושה. כלומר יש כפתור בית בלבד (עגול, מואר ויפה 🙂 ), ואין לצידו גם כפתור חזור וכפתור תפריט/יישומים.

אוקיי… אז איך מתפעלים אותו? בקלות! – ראשית קול ניתן בהגדרות (וסביר להניח שכך גם יגיע בהגדרה הראשונית) עם סרגל כפתורים "על המסך" בדומה למכשירי נקסוס. כך בעצם לא תרגישו בחוסר כלל ותוכלו להשתמש כרגיל ללא שום הבדל או צורך בהתרגלות. כמובן שבפתרון הנ"ל, יש מחיר מסויים בדמות הקטנה של שטח המסך לטובת הכפתורים, והרי לא בשביל כך קניתם מכשיר 5.5" נכון?

אז כאן מייזו הגדילו לעשות ובאו עם הברקה – כפתור התפריט, ממילא נמצא בכל אפליקציה כמעט, והוא יופיע כאשר ידרש. כפתור החזור, שהוא השימושי ביותר (וגם זה שחסר ביותר לכל משתמש אנדראויד שמנסה לתפעל אייפון), יופעל על ידי משיכה קלה למעלה מכפתור הבית. כלומר, במקום להזיז את האגודל ולהקיש על הכפתור לחזור, פשוט החליקו אותו על כפתור הבית האמצעי. כמה פשוט, ככה נוח!

אני מודה, גם לי זה נשמע קצת מוזר וקשה לעיכול, והיה גם אחד מהחששות המרכזיים שלי בהזמנת המכשיר, מאחר ולא מדובר כאן בעיצוב בלבד, שקל להחלפה עם לאנצ'ר, אלא על פעולה בסיסית שמבצעים עשרות ומאות פעמים ביום. אז בפועל, אחרי ניטרול סרגל הכפתורים הנוסף בהגדרות, ושימוש אך ורק ב'טכניקה' הנ"ל, לקח לי פחות מ20 שניות להתרגל ולשכוח שאפשר אחרת. לא נתקלתי בבעיות בשום אפליקציה או משחק שניסיתי, והפעולה היא אפילו טבעית וקלה יותר ליד, כי הכפתור האמצעי ממוקם נוח יותר, ואין פספוסי מגע בחיפוש אחר הכפתור ההוא או הזה. גם אין את האובדן יציבות שכולנו מכירים כשמזיזים מעט את האחיזה כדי להגיע לאחד הכפתורים. פשוט עובד. 

הדאגה השנייה, הייתה כאמור לגבי כפתור הנעילה ופתיחה העליון. לרוב אני פוסל מכשירים כאלו על הסף, גם כשהם 5", ובוודאי ובוודאי כאשר הם 5.5". מיקום כל כך גבוה פשוט לא נוח, והוא לדעתי גם מסוכן, כי הוא דורש שינוי אחיזה כדי להגיע לכפתור ביד אחת. אבל…גם כאן הגדילו מייזו להפעיל קצת קסם. ראשית כל יש לנו מחוות מסך, שעובדות טוב יותר מכל מכשיר אחר שניסיתי. כנראה שכאן המעבד החזק, יחד עם 64BIT, בהחלט תורמים לקיצור זמני תגובה, גם לפעולות קטנות ולכאורה זניחות.

הקשה כפולה תדליק את המסך, הקשה כפולה נוספת על מסך הנעילה (בלבד) תכבה אותו – נוח לבדוק את השעה, שיחות וכדומה, וכאשר המסך דלוק, לחיצה של כשנייה וחצי על כפתור הבית תכבה את המסך. אינטואטיבי ונוח להפליא. 

למעט כיבוי והדלקה, לא מצאתי צורך להשתמש בכפתור העליון בכלל. אתם בטח שואלים, רגע, אז איך מגיעים ליישומים הפתוחים? אין כפתור ייעודי, ולחיצה ארוכה על כפתור הבית מכבה את המסך, אז איך? שוב, כל כך פשוט וטבעי שלא הייתי צריך לקרוא או להתייחס כלל לטיפים. פשוט מושכים קלות מלמטה למעלה באחד מצדדי המסך התחתונים, ויתגלו לנו האפליקציות הפתוחות. משיכה למטה תסגור את כולן. משיכה של אחת אחת כלפי מעלה, תסגור אותן סלקטיבית, ומשיכה של אחת מהן למטה, תנעל אותה מפני סגירה (כמו ב MIUI ו IOS).

בדומה ל MIUI, יש לנו כאן אפליקציות מערכת מובנות לאיתור המכשיר מרחוק, חשבון גיבוי, חנות אפליקציות ועיצובים (סינית ברובה), לוח שנה (קלאסי ויפה!), וניקוי ג'אנק. להבדיל מ MIUI, שלמרות שהיא מערכת אינטואטיבית ומצויינת גם כן, כאן יש הרבה פחות התעסקות והתחכמות. אין כאן הגדרות מעיקות בדמות אבטחה, NOTIFICATION BAR, DOWNLOAD LIMIT ושאר הגדרות שצריך לשנות, למשתמש המתחיל ב MIUI.

המכשיר מגיע (לפחות בגרסאת A) עם כמה אפליקציות סיניות, אך הן קלות מאוד להסרה. אין כאן שום אפליקציה או תכונה מעיקה ומיותרת.

במסך הנוטיפיקציות נמצא שלל קיצורים, במבט מורחב, או במבט מקוצר כ-5 מועדפים. אין כאן את כל הקיצורים הקיימים, ומי שרגיל לMIUI או GRAVITYBOX, אולי יחסר לו קיצור אחד או שניים, אך יש כאן את הרוב המוחלט עבור רוב המשתמשים (אפילו קיצור לVPN תמצאו כאן).

מיותר לציין, שעם מעבד המקבל מעל ל40 אלף נק' באנטוטו, 2 GB ראם, ורום מעולה, שהתפעול הינו חלק לחלוטין, ולא נתקלתי בשום תקיעות שהן, וזאת על אף שלא חסכתי מהמכשיר אתגרים, והתקנתי עליו את כל המשחקים הכבדים ביותר בפליי. את כולם הוא "אכל בלי מלח" וגם ביקש תוספת.

למי שדואג לאכסון, בדגם ה 16 GB, האחסון הפנימי הפנוי למשתמש הוא כ 11 GB, במחיצה אחת. מספיק כדי להתקין לא מעט אפליקציות ומשחקים וגם לקצת תמונות. כמובן למשתמשים "כבדים" יותר מומלץ לבחור בדגם ה 32GB.

S50325-152154S50325-152157 S50325-152203 S50325-152208 S50325-152237 S50325-152621 S50325-152632 S50325-152637 S50325-152657 S50325-152700 S50325-160512 S50325-155615 S50325-155600 S50325-152728 S50325-152712

מערכת הפעלה וחווית שימוש (1-5)=5 קל לתפעול, אינטואטיבי, מבריק. 

 G1G1G1G1G1

***עדכון:

רוצים רוט?

1) נכנסים לתפריט הגדרות.
2) נכנסים ללשונית חשבונות.
3) לוחצים על חשבון ה-Flyme שלכם.
4) לוחצים על פתח הרשאות מערכת ROOT.
5) באזהרה שמופיעה לוחצים על אישור.
6) מקלידים את הסיסמא שלכם.
7) לוחצים על אישור.
8) לאחר שהמכשיר עולה מחדש, ה-ROOT יהיה פתוח.

 עדכון – בעקבות השאלות הרבות על מערכת FLYME, מומלץ לצפות במדריך הקצר הבא:

מסך ומגע

המסך כאמור הוא מסך FHD, מסוג OGS SHARP IGZO. הבהירות מצויינת, התמונה חדה וברורה, צפייה, קריאה וגלישה בכל התכנים היא תענוג, והבהירות האוטומטית עובדת מצויין (ראוי לציין שיש כאן פטנט דומה לרום של HUAWEI – ניתן לקבוע בהירות אוטומטית ועם זאת לקבוע גם רמת סטייה נוספת כלפי מעלה או מטה על פי העדפת המשתמש. נוח ועובד מצויין).

המגע כמובן עובד מצויין גם כן.

מסך (1-5) = 5, פשוט מעולה.

G1G1G1G1G1

סאונד

הספיקר נמצא למטה, בבסיס המכשיר (לא בגב), במיקום שהוא לעיתים מצויין, ולעיתים קצת בעייתי – מיקומו הימני, גורם לכך שכאשר מחזיקים את המכשיר במצב רגיל (ניצב), ובעיקר כאשר הוא מחובר למטען, קורה לא פעם שהאצבע המונחת בתחתית המכשיר מכסה את מחצית הפתחים. במצב מאוזן, עבור משחקים וסרטים, המיקום הוא דווקא מצויין, מאחר וכמעט שום תצורת החזקה לא תביא לכיסוי שלו.

כמובן שלכל מיקום של הספיקר יש חסרונות ויתרונות. המיקום הצדדי, על המסגרת ולא על הגב/מלפנים, מבטיחים שהוא לא יכוסה ויעומעם כאשר הוא מונח על הגב, מוחזק או יושב במעמד ברכב, לכן סך הכל, מדובר במיקום כמעט אופטימלי.

מבחינת איכות הסאונד, אין כאן שבב אודיו ייעודי לסאונד איכותי במיוחד כמו למשל ב MX4 PRO, אך בכל הקשור לשמיעה רגילה, שירים, יוטיוב, סרטונים וכדומה, איכות הספיקר והשמע באוזניות היו טובים מאוד. לאודיופילים למינהם, שרוצים לחסוך על פני קניית ה MX4, קנו את ה M1 במקום, ואת העודף השקיעו באוזניות טובות. 

הספיקר טוב וברור, הן למוזיקה והן לשיחות, אך מעט חלש יחסית (לפחות ביחס ל COOLPAD F1 משופר עם VIPER4ANDROID למשל). ניכר שיש לו עוד לא מעט יכולת להעלות את הווליום מעל לקיים, לפני שתהייה פגיעה משמעותית בקול, לכן אני בטוח שהתקנת VIPER עם רוט תשפר משמעותית את העוצמה, אך יש לקחת בחשבון שרוט עשוי לפגוע בעדכוני OTA.

 שמע (1-5) =4, טוב אך יכל להיות חזק יותר

G0G1G1G1G1

מצלמה

נראה שאין מכשיר שיצא בשנה האחרונה שלא טען שיש לו מצלמה עם חיישן של 13 מגה פיקסל של סוני (אם נכון ואם שקר). הפעם מייזו בחרו דווקא בסמסונג לספק את החיישן, שלרוב נחשבים מעט פחות טובים מהחיישנים החדשים של סוני.

לפני שנתייחס לאיכות הצילום, ראוי לציין לשבח את אפליקציית המצלמה והגלריה של מייזו. היא ללא ספק מהטובות שראיתי, וניסיתי לא מעט מכשירים ועשרות אפליקציות ב PLAY.

ראשית כל, העיצוב הוא (ותסלחו לי על הקלישאה החוזרת) פשוט אינטואטיבי וקל להבנה.

יש כאן כל מה שאפשר לבקש, אבל בתצוגה מינמליסטית שמשאירה את התמונה במרכז, בלי מידע שאינו חיוני.

אומנם העיצוב מינמלסטי, אבל הביצועים והפיצ'רים ממש לא… כל מה שתרצו תמצאו כאן, אפילו הצלמים המקצועיים מבינכם –

שליטה ידנית על ISO, שליטה על אורך מיקוד, פיצוי חשיפה, מצב "פנים יפות" עם אופציות להלבנה, עור חלק, פנים צרות, והגדלת עיניים (זמין גם בעריכה – מוצע אוטומטית כשמזוהים פנים, מאפשר לכוונן בדיוק את מיקום העיניים והפה, וכך להחליק עור ושאר קוסמטיקה), פנורמה, שדה אור, סריקת ברקוד/QR קוד, הילוך איטי (!!!), HDR, וכמובן אוטומטי מלא.

בנוסף לכל הטוב הזה, מייזו מפנקים, מפנקים מפנקים עם מד מפלס המשולב בתוך כפתור הצילום עצמו (כחצי עיגול) המראה לנו אם אנחנו מיוצבים וישרים מול האופק.

מצלמה שכיף לצלם איתה. 

אז איך האיכות?

יש טובות יותר, ולא מדובר כאן בחיישן מדהים כמו אחיו הגדול, ה MX4 (סקירה), אך היא בהחלט מהמצלמות הטובות ביותר בקטגוריה, וגם מהעקביות ביותר באיכותן. באור יום, בתאורה טובה, אפשר לצפות לתוצאות מצויינות. בתאורה נמוכה, כמובן, לתמונות מגורענות למדי.

 נוסיף גם על הפלאש הכפול, שעובד מצויין, לא חזק או ממוקד למרכז מידי, ומאיר את התמונה באופן רחב לאורכה ולרוחבה. 

אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם (התמונות ישירות מהמכשיר ללא כל עריכה או תיקון למעט שינויי גודל):

M1 tree P50325-210359 P50325-210447 P50325-210507 P50325-210530 P50326-140226 P50326-140224 P50326-140158 P50326-140122 P50326-140050_1

הגדלה (100%~ CROP) של התמונות הנ"ל:

P50326-140207-001 M1 tree-001

דירוג המצלמה האחורית (1-5)= 4 – אפליקציה מושלמת. איכות מעולה. 

G0G1G1G1G1

דירוג המצלמה הקדמית (1-5)=4 – איכות טובה, עדשה רחבה ובהירה, מגורענת מידי בתאורה ביתית. 

 G0G1G1G1G1

GPS

מעולה!

כמו כל מכשירי 6572 החדשים, יש נעילה (כן אפילו הראשונית ביותר) תוך שניות ספורות, ואפילו בתוך הבית:

S50325-161059

(בתוך הבית, חלונות סגורים ותריסים סגורים, נעילה תוך כ-5 שניות)

בהקשר זה כיף לגלות גם שמייזו לא חסכו כאן על כמעט שום חיישן –

מד תאוצה, מצפן, ג'ירוסקופ, כבידה, תאוצה לינארית, סיבוב, צעידה…

כלומר כל אפליקציית ספורט, כושר וניווט תעבוד כאן מצויין. היחידה שעושה בעיות, היא כידוע WAZE, אשר משום מה לא מסתדרת עדיין עם המעבדי 64BIT החדשים של MTK (ויותר נכון עם המעבד הגרפי MALI T760).

האם אפשר עדיין לנווט? כן! אפשר בהחלט, הניווט עצמו תקין לחלוטין, אבל התצוגה בהחלט מעצבנת. כך זה נראה:

 S50325-163830 S50325-211742

דירוג ניווט (1-5)=4.5 (עד שווייז יואילו בטובם לתקן את הבאג)

GhalfG1G1G1G1

ביצועים 

כצפוי ממכשיר עם מעבד מתומן ליבות MT6572 מהדור החדש, תוצאת האנטוטו היא מעל ל40K. עם העדכון ללוליפופ ניתן לצפות שהתוצאה תעלה עוד יותר לכיוון ה 46-47 נק', שהם מרחק פסיעה קלה ממכשירי הדגל המובילים והחזקים ביותר כגון גלקסי 5.S50325-151402 S50325-151407S50325-151432

נוסיף גם שהמכשיר תומך בדור 4, בשני התדרים הרלוונטים לישראל, הקיים והעתידי, וכן בשני סימים עם DUAL STANDBY, כלומר, שני הסימים יכולים לפעול בו זמנית באופן מלא, גם על דור 4.

דירוג ביצועים = 5, מקסימום ביצועים, מינימום כסף.

G1G1G1G1G1

סוללה

המכשיר אומנם רק מספר ימים אצלי, ואולי קצת מוקדם לשפוט בהחלטיות בהקשר זה, אך בינתיים הסוללה הנדיבה מחזיקה מעמד יומיים ויותר בקלות בשימוש רגיל, ויום מלא בשימוש עמוס.

נראה שאין כמעט שום זליגה במצב שינה, והמכשיר יכול להישאר שעות ארוכות מאוד על אותו האחוז בדיוק. קל למדי להגיע ל5+ שעות מסך ביום בשימוש רב, או כ4+ ביומיים בשימוש קל.

זמן הטעינה הוא סטנדרטי למדי (זכרו שמדובר בסוללה גדולה יחסית – 3140 mAh). מ0 מוחלט ל100 יקח כשעתיים, עם WIFI דולק וסים. טעינות רגילות יותר, מ15-20 ל100 יקחו כשעה וחצי (רוצים מהר יותר?).

לחוששים מכך שהיא אינה נפרקת, שימו לב שרוב המכשירים בשוק כבר היום כבר מגיעים עם סוללה מובנית, לא כי היצרנים מנסים לעשוק אותנו, אלא כי היתרונות בכך עולים על החסרונות – המכשיר דק יותר, קל יותר, אמין יותר, חזק יותר והסוללה גדולה יותר. במידת הצורך תמיד נוכל להזמין סוללה ולהחליף לבד/במעבדה, אך לרוב אין בכך צורך בשנה וחצי-שנתיים הראשונות (ואף יותר), ואז כבר ממילא נשקול את החלפת המכשיר בדגם חדש.

דירוג סוללה (1-5) =5

G1G1G1G1G1

יתרונות

  • איכות בנייה וחומרים מעולה
  • רום מעולה + צפי לעדכונים, תמיכה וקהילה גדולה
  • סוללה גדולה וטובה
  • מבנה נוח וקליל (הכי קל בקטגוריה)
  • מצלמה טובה מאוד
  • GPS מהיר ומדוייק
  • עיצוב יפה – בפנים ובחוץ
  • עברית מלאה
  • מסך FHD מצויין
  • מעבד חזק מאוד – מעל 40K באנטוטו + 64 BIT = ביצועים דומים ואף עדיפים על פני רוב מכשירי הדגל בשוק (LG G3, גלקסי 5 וכד')
  • דור 4 (+ שני סימים)
  • מגיע במגוון צבעים: לבן (קישור), ורוד (קישור),ירוק (קישור), תכלת (קישור), צהוב (קישור).

חסרונות

  • ספיקר טוב אך לא חזק במיוחד
  • מעט יקר מהתחרות עם מפרט דומה/עדיף
  • אין תמיכה בכרטיס זיכרון
  • סוללה לא נשלפת
  • ממשק לא סטנדרטי (אך מצויין 😉 )
  • באג גרפי (זמני) באפליקציית ווייז
  • אין רדיו FM

סיכום

את המייזו M1 נוט קניתי עבור סקירה לאתר בלבד, במטרה למכור אותו הלאה לאחר הסקירה. עבורי היתרונות של מסך וגודל קטן יותר, כרטיס SD, וסוללה נשלפת תמיד היו משמעותיים יותר ממסך גדול, מראה מעוצב או ממשק (במילא הרי אפשר להחליף הכל עם לאנצ'ר…).

המכשיר בא לחטוף את הכתר מה XIAOMI NOTE 4G, וגם לתת תחרות לכל הקטנות – JIAYU S3, וחבריו. הוא כמובן יקר בכמה עשרות דולרים, אך בהחלט יש תמורה לאגרה!

גיליתי מכשיר מדהים, הרבה יותר טוב מכל מכשיר ביניים רגיל, ועכשיו נותר לי רק להחליט, מה לעשות עם המכשיר הישן 🙂

מומלץ!

Untitled-1

לקניית ה Meizu M1 Note:

*שימו לב:

המכשיר זמין במגוון רחב של צבעים, ושתי גדלי זיכרון (16 ו32), ובקרוב צפויה גם השקה גלובלית עם גרסאות נוספות (סנאפדרגון 615?), וכן גם גרסאת 4.7" (כרגע לסין בלבד). כמו כן יש להקפיד להזמין אך ורק את הגרסא המתאימה לישראל (ולעולם) – FD-LTE בלבד בכדי שתהייה תמיכה מלאה בתדרי דור 4 בישראל (כפי שמופיע בקישורים הישירים להלן):

 השוואת מחירים:

לרכישה מ-PandaWill במחיר(16): 

לרכישה מ-PandaWill במחיר (32): 

לרכישה מ-GeekBuying במחיר: $

לרכישה מ-CooliCool במחיר: 

לרכישה מ-GearBest במחיר (16): $ (חנות במבחן!)

לרכישה מ-GearBest במחיר (32): $ (חנות במבחן!)

*זכרו כמובן לבדוק את הקופונים

* ניתן לרכוש גם מרשת באג בישראל במחיר נכון לזמן כתיבת הכתבה כ-250$ (כ-1000 ש"ח) לדגם הזול ומחיר כ-325$ (כ-1300 ש"ח) לדגם היקר. אך אין באמור להמליץ על רכישה מבאג לטובה או לרעה אלא רק ליידע.

מחפשים משהו אחר? בידקו  את ההמלצות שלנו

[/fusion_text]

הוסיפו תגובה
ZUZU Reviews
Logo