חיפוש

מאמר דעה – על גולן טלקום וזיכרון קצר

הקדמה

אין לנו שום קשר עיסקי או אחר עם גולן טלקום. זו איננה כתבה ממומנת. המאמר משקף את דעתנו בלבד. מאמר זה אינו פרסומת.

אומנם אנחנו התמקדנו בעבר בחלופות סיניות זולות למוצרים בישראל אך אנחנו מרחיבים מעט את היריעה.

רק לפני שנה וחצי

אני זוכר כאילו זה היה אתמול, איך הקפדתי לגלוש רק במסגרת ה1G שבחבילה שלי כדי שלא אקבל "קנס" מחברת הסלולר, והייתי חרד מה-SMSים המפחידים שמודיעים משהו בסגנון "לפני מספר שעות, הגעת לניצול של 90% מחבילת הנתונים שלך"  שמשאירים אותך שטוף זיעה קרה ומפוחד – מה זאת אומרת לפני מספר שעות? ומה עכשיו? ואם בזמן הזה ראיתי רחמנא ליצלן סרט בyoutube אז אכלתי אותה? באצבעות רועדות הייתי מתקשר לחברה הסלולרית, ממתין איזה חצי שעה על הקו בזמן שהייתי שומע "אנו מתנצלים, בעקבות עומס על המוקד יתכנו זמני המתנה ארוכים מן הרגיל" ארוכים מן הרגיל? ממש! משום מה גם ב2:00 לפנות בוקר יש "עומס", אתם צריכים לכוון את ההגדרה שלכם למילה "רגיל". לבסוף עונים לי ומבקשים ממני לתת את מספר הטלפון שלי (אתם פאקינג חברת סלולר, אין לכם שיחה מזוהה?) ומודיעים לי בקול אדיש, יש לך חריגה של 113 מגה בייט מהחבילה. "אין קנס" זה פשוט תעריף של 1.65 ש"ח למגה אז נוסיף לך 186.45 ש"ח לחשבון. לא כולל מע"מ.

אני זוכר שאת שיחות הטלפון שלי תמיד השתדלתי לקצר, הרי יש לי רק 100 דקות לכל טלפון, 700 דקות למשפחה, הנחה של 7.12% אם דיברתי מעל 67 דקות במשך יום וחצי באותו חודש אלא אם הוא חודש רביעי של שנה מעוברת או שיש ירח מלא. כלומר גם אסור לי לדבר מעט מידי! חייבים לעבור את ה129.78 דקות בחודש ואז אני מקבל זיכוי של 62.35 ש"ח בחשבון וזה משתלם לי לדבר קצת יותר רק כדי לקבל את הזיכוי ובעצם להרוויח! אבל כמה כבר דיברתי החודש? ומאיזה תאריך זה נחשב חודש חדש בכלל? רק חשוב לזכור שקניתי חבילה של 400 SMSים ב29.99 ש"ח וכדאי לנצל אותה! לא חבל? למי עדיין לא שלחתי "שנה טובה"? אז מה אם חודש מאי עכשיו? מגיע להם לדעת שאני חושב עליהם!

למרות העובדה שעבדתי בזמנו באחד המפעלים הגדולים בישראל וכמובן שהיה הסכם "מצויין" שהיה מעל ומעבר לכל חבילה שבנאדם פרטי יכול לקבל (אפילו אם הוא סטודנט או חייל) ולמרות ששרפתי חלק ניכר מזמני לחשוב איפה אני עומד עכשיו מבחינת החבילה, הדקות, המסרונים, הנתונים?!? עדיין החשבונות שלי היו בסביבות 200 ש"ח בחודשים שבהם לא קיבלתי "קנס". שלא נדבר על זה שכדי לקבל את ההטבה חסרת התקדים הזאת הייתי צריך להתחייב ל18 חודשים!!

מאי 2012 – מהפכה?

רק שתבינו כמה השוק אכזרי, עוד יותר משנה לפני כן כבר ניסו להכשיל אותם עם צווי מניעה אך בית המשפט דחה אותם. קשיים רבים ומקלות בגלגלים?!? יותר כמו מלחמה.

במאי 2012, חברת גולן טלקום יוצאת בהכרזה שמעכשיו משלמים רק 99 ש"ח לחודש. מה לא אמרו עליהם? קבעו שיכשלו, קבעו שהם פשוט טועים: "אנחנו סבורים כי הוט מובייל וגולן טלקום פשוט טעו בחישובים שלהן כשהשיקו את חבילות הסלולר ללא הגבלה במחירים האלה"

מסע ההכפשות וההתנכלויות ממשיך

מנכ"ל לשעבר של אחת מחברות הסלולר הוותיקות: "אין סיכוי לקיים חברה ב-100 שקל לחודש"

משיבים אש: פלאפון עצרה את הניוד לגולן טלקום בטענה שגויה

משיבים אש: פרטנר לגולן טלקום: שלמו חוב של 426 אלף שקל (גולן בתגובה – אין חוב)

משיבים אש: מפעילי סלולר: גולן טלקום מזייפת במספר המנויים (אבל בסוף מסתבר שגולן טלקום הגיעה ל-390 אלף מנויים)

 

חבלי לידה

תקלות בחודשים הראשונים של גולן טלקום היון מטעמים לבאים להכשילם ושימשו נשק של ממש אם באופן ישיר או בדכרים עקיפות. כותרת שער בממון של ידיעות אחרונות קראה "גולן טלקום מציגה: בלאגן" וכמובן זו לא היתה הכתבה היחידה. היה נראה לי בזמנו שהעיתונות כאילו רוצה לתת לנו הסבר למה המחיר כל-כך נמוך, כאילו לומר 'יש לנו הסבר לטירוף! המחיר נמוך כי זה לא שווה את זה!' אבל היום אני תוהה אם היה מישהו מאחורי הקלעים שדחף את הכתבות האלה לכותרת הראשית. הנה קומץ ממה שנכתב:

גולן טלקום: הזול עולה ביוקר – ביקורת לגיטימית יש לציין!

תלונות על גולן טלקום ועומס בחברות הסלולר

גולן טלקום: הבעיות בשירות הלקוחות נמשכות

 

 גולן לא פראייר

מיכאל גולן כנראה לא פראייר ומייד אמר לכל מי שרק מוכן לשמוע כמה מתנכלים לו, כמה הוא מסכן וכמה הוא הרובין הוד המודרני:

מיכאל גולן: "חברות הסלולר רוצות לפגוע בנו, אבל זה לא יעזור להן"

מיכאל גולן: "קיבלנו הרבה איומים ומכות ומתחת לחגורה"

גולן: "אם אתה מוצא את הגופה שלי – דע שאין לי רצון להתאבד"

ונכון שזו שיטה קצת "פולנית" לגרום לנו לרחם עליו ככה אבל לא נכנס לפסיכולוגיה של שיווק. אני לא מומחה אבל אני מניח שהוא עשה מה שהיה צריך לעשות כדי להתמודד עם ההתנכלויות.

לסיכום

גולן טלקום עשו מהפכה אבל המהפכה היא לא רק במחיר אלא יותר מכך:

  • הם גרמו לביטול שיטת "התחייבות ל18 חודשים" בכל החברות.
  • הם העיפו את ה"אותיות הקטנות" זה לא שאין אותיות קטנות, פשוט הן לא מסתירות שום סעיף בלתי הוגן.
  • הם שמו קץ לשיטת ה"חבילות" שדרשו תואר ראשון במתמטיקה עם נסיון בסטטיסטיקה והסתברות כדי לחשב את העלות הצפוייה שלהן.
  • הם ביטלו את השיטה של לקנות מראש דקות שיחות מחו"ל שאין סיכוי שננצל עד תום בפועל.
  • הם ביטלו את הקנס על חריגה מחבילת הגלישה.
  • הם מביאים ערך מוסף שלא היה קודם: שיחות לחו"ל במחיר רצפה, כרטיס סים נוסף בחינם, מספרים וירטואלים בחינם.
  • ואולי הכי יפה, לא צריך להתקשר לשירות לקוחות! רוצה לחסום גלישה בחו"ל? רוצה לחסום הצבעות לתוכניות ריאלטי בתשלום לילדים שלך? כל שינוי הגדרה קטן כגדול ניתן לעשות באתר אינטרנט בשניות.

היום המתחרים כבר הבינו שאין להם באמת "ערך מוסף" על פני גולן. אם הם רוצים להתחרות הם יצטרכו לעשות זאת במחיר! ועכשיו יש מלחמת מחירים. נכון להיום העלות היא סביב 50 ש"ח לחודש בכל החברות.

אנחנו פה קמים ואומרים לגולן: 100 ש"ח לחודש לחבילת תקשורת מלאה זה סכום סביר, הוגן וראוי לדעתנו. אנחנו נשאר לקוחות שלך ולא נתפתה גם אם המתחרים יציעו כמה שקלים פחות. אנחנו זוכרים איפה היינו לפני שנה וחצי בלעדייך.

מה אתם אומרים? נשמח לשמוע בתגובות.

Arik

אריק - מנהל אתר Glouds

ZUZU Reviews
Logo